23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Modularisering kan være en gamechanger for forretningen

Linddana, én af verdens førende flishuggerproducenter, vil bruge modularisering til at udvikle virksomheden til det næste skridt.

Modularisering er lidt ligesom at bygge med legoklodser. Du udvikler forskellige standard klodser, som du kan sætte sammen på forskellige måder og dermed skabe en række forskellige produkter.

Linddana har en ambition om at outsource dele af montagen, reducere antallet af varenumre og reducere kostprisen ved hjælp af modularisering.

”Vi har en tro på, at når vi bruger modularisering, får vi en prisreduktion, større volumen og en mulighed for at gøre tingene endnu smartere, end vi gør i dag. Vi vil med andre ord bruge modularisering som et værktøj til at lave noget mere konkurrencedygtigt i forhold til måden, vi sælger varen på,” fortæller Hans Holm, direktør, Linddana.

Tænk modulært i hele værdikæden

For at komme godt fra start med modularisering har Linddana tilmeldt sig DI’s workshopforløb ”Tænk modulært i hele værdikæden”.

Workshopforløbet er en del af projekt Center for Modularisering, der er finansieret af Industriens Fond og er derfor gratis for 45 virksomheder. Forløbet varer op til 6 dage og bliver afholdt hos virksomhederne selv.

”Forløbet varer som sagt seks dage, hvor vi analyserer virksomheden. Vi kigger på deres markeder, hvordan deres produkter er bygget op, og hvordan deres fremstilling ser ud. Herudfra kommer vi så med et bud på, hvor de kan udnytte modularisering til at styrke deres forretningsmodel,” fortæller Martin Strand, chefkonsulent, Dansk Industri.  

Han fortæller desuden, at formålet med forløbet er at hjælpe store og mellemstore virksomheder I Danmark med at arbejde modulært.

”De fleste fremstillingsvirksomheder kan bruge modularisering.”

Modularisering skal være et tankesæt

Èn af de virksomheder, som Martin Strand skal hjælpe med at tænke mere modulært er Linddana.

”Det er ikke kun produktion. Det er også et tankesæt, hvor vi starter med designet af produktet og tænker produktion og distribution ind. Det er et tankesæt, som vi vil bruge til at finde ud af, hvordan vi udvikler Linddana til næste skridt,” fortæller Hans Holm.

Læs mere her: Tænk moulært i hele værdikæden

Modtag nyheder om DI's kurser, uddannelser og netværk direkte  i din indbakke

DI - Ledelse og Virksomhedsudvikling
H.C. Andersens Boulevard 18
1553 København V
Københavns Kommune
Danmark
CVR nummer: DK16077593

Kontaktperson

SBH
Stephanie Brink Harck
stbh@di.dk

Send til en kollega

0.047