23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Den ultimative guide: Microsoft værktøjer til remote-arbejde

I løbet af de sidste mange år, har flere virksomheder, etableret remote-arbejde via cloud services og samarbejdsværktøjer, for at forbedre produktiviteten og administrationen af fjernteams.

Af: Columbus.

Med den nuværende Coronavirus, eller COVID-19, krise, er remote-arbejdspladser kun blevet endnu mere aktuelt.

Microsoft har længe været på forkant med at fjern- og cloud-baserede løsninger, og som Microsoft samarbejdspartner, vil vi her give dig et hurtigt og omfattende overblik over de Microsoft-værktøjer der er tilgængelige til remote-arbejde.

Microsoft-værktøjer som din virksomhed har brug for for at gå remote

Følgende remote-arbejdsværktøjer kan hjælpe dig med at kommunikere og samarbejde med dine fjernteams, så de kan forblive forbundet, produktive og informerede. Det vil give en mere succesrig overgang, dine medarbejdere vil føle sig understøttet, og din virksomhed vil opleve minimal forstyrrelse.

Microsoft Team: Hub for samarbejde og kommunikation

Du har brug for et praktisk og nyttigt værktøj til at kommunikere og arbejde med dine kollegaer. I nogle tilfælde kan disse funktioner bestå af flere applikationer, såsom en videoapplikation og en separat chatapplikation. Imidlertid er Microsoft Teams en mulighed, der kombinerer disse funktioner. Her er hvad du kan med Microsoft Teams:

  • Chat via beskeder
  • Chat via video
  • Hold virtuelle møder
  • Optag og/eller dokumenter møder og chats
  • Samarbejd med dine kollegaer og eksterne teams
  • Del dokumenter og filer
  • Brug andre Office 365-applikationer, som fx Word, i Microsoft Teams
  • Søg i Microsoft Teams efter relevante dokumenter, samtaler og møder
  • Opret afgrænsede arbejdsgrupper i ’Teams Channels’
  • Brug en sløret baggrund i videoopkald for ekstra privatliv
  • Opret aktiviteter så du kan se alle dine ulæste meddelelser, @-omtaler, svar og meget mere.

Hvis din virksomhed allerede har Microsoft Office 365, er Microsoft Teams allerede en del af din løsning. Hvis du i øjeblikket ikke bruger Microsoft Office 365, tilbyder Microsoft flere gratis prøveperioder til at hjælpe virksomheder i denne usikre tid. Lær mere om hvad Microsoft tilbyder under denne COVID-19 krise.

Brug for support til Microsoft Teams? Se disse videoer fra Microsoft med tip og tricks om brugen af Teams. Videoerne inkluderer: sådan bruges kommandoboksen; hvordan man starter chats og foretager opkald; sådan tilføjes værktøjer med faner; hvordan man arbejder i kanaler; hvordan man styrer møder og mere.

Cloud-baserede applikationer og lagring

For at gå remote kræver det cloud-baserede services, som Microsoft Office 365. Det er essentielt for fx fildeling og samarbejde hvor som helst, når som helst.

  • Core Applications: Afhængig af den plan, du vælger, har dine teams adgang til standardapps som Word, Excel, PowerPoint, Outlook og OneNote. Disse standardapps vil give dit team mulighed for at styre og udføre essentielle forretningsfunktioner på remote.
  • LagringOneDrive er en pålidelig cloud-baserede lagringsløsning. Her kan du gemme alt fra almindelige filer til videoer, som dine kollegaer nemt kan få adgang til. Alle vil se de nyeste versioner af filer, hvilket gør fildeling og samarbejde enkelt og effektivt.

Brug for OneDrive support eller for hjælp til at komme i gang? Her er en række videoer fra Microsoft, om hvordan du kommer i gang, de grundlæggende elementer, opsætning af din mobile enhed til OneDrive og administrerer dine filer. Eller tjek Microsofts OneDrive hjælp og læringswebsted.

Microsoft tilbyder også flere instruktioner på OneDrive på deres YouTube-kanal.

Stærke sikkerhedsforanstaltninger

Det er vigtigt at sikre, at når din virksomhed bevæger sig hen imod remote-løsninger, at du har de rigtige sikkerhedsforanstaltninger til at opretholde dataintegritet og beskytte din virksomhed mod cyberangreb. Microsoft Office 365 har flere indbyggede sikkerhedsmetoder og add-ons til at tjene disse formål.

  • Azure AD (Active Directory) og Multi-Factor Authentication (MFA). Identity management er afgørende for at sikre din drift mod sårbarheder. Microsoft Office 365 leveres med Azure AD, der fastlægger alle brugers identitet og adgang. Derfra kan du enten bruge de automatiske MFA-indstillinger til at verificere brugeridentiteter ved hvert login, eller du kan tilpasse dem. Du kan f.eks. prøve Windows Hello, som genkender brugere ved hjælp af biometriske funktioner som deres ansigt eller fingeraftryk.
  • Microsoft Defender Advanced Threat Protection (ATP) og Microsoft Secure Score. Det er vigtigt at holde øje med dit netværk, især hvis du har foretaget en markant ændring, som at flytte til en remote-arbejdsplads. Et produkt som Microsoft Defender ATP kan støtte dig med. ATP overvåger dit netværk for sårbarheder, trusler, angreb og falske identiteter og beskytter mod dem. Microsoft Secure Score er et andet godt værktøj til overvågning af din sikkerhed. Med det, kan du få et dashboard, der angiver din sikkerhedsvurdering (baseret på din nuværende og aktive sikkerhedsindsats) og tilbyder anbefalinger.
  • Microsoft Endpoint Manager (MEM). MEM er Microsoft Intune og Configuration Manager kombineret. Med dette værktøj kan du sikre dig, at dine medarbejderes enheder opfylder de passende sikkerhedsstandarder for din branche og fortsætter med at fungere uden risiko.

Brugeruddannelse er lige så vigtig som din sikkerhedssoftware. Du skal uddanne dine medarbejdere hvis du skal have success med din digitale arbejdsplads. Opret retningslinjer for, hvordan de bruger deres enheder, netværk og programmer, så de bedre kan beskytte sig mod angreb og svindel.

Vil du have tips til brugeruddannelse og compliance? I Microsofts nyeste blog, Work remotely, stay secure – guidance for CISOs, finder du flere god råd om dette emne.

Ekstra nice-to-know fra Microsoft

  • Microsoft Whiteboard-app: At have en virtuel tavle til samarbejde, brainstorming eller visning af ideer er en funktion, som mange finder produktive og uvurderlige i møder. Heldigvis integreres Microsoft Whiteboard med Microsoft Teams.
  • Crisis Communication Power App: I kritiske tider som disse, hjælper det med at have et enkelt, pålideligt sted for nyheder og information, der er relateret specifikt til øjeblikkelige kriser og nødsituationer. Microsoft byggede appen Crisis Communication ved hjælp af deres Power Platform, så virksomheder kan støtte og informere deres medarbejdere, når forholdene ændrer sig.
  • Microsoft Remote Desktop: Ved hjælp af et remote desktop (også kald fjernstyring) kan du give dig selv adgang til din arbejdscomputer, så du i visse situationer kan "bruge" din desktop fra andre enheder. Lær hvordan du bruger Microsoft Remote Desktop.

Hvordan Columbus kan hjælpe

Som tredjepartsudbyder af Microsoft-produkter, har vi, hos Columbus, god erfaring med at bruge Microsoft-værktøjer. Vi kan hjælpe dig med at etablere eller styrke din digitale arbejdsplads hurtigt, sikkert og med succes. Microsoft har meget at tilbyde, også ud over de produkter, der er beskrevet i denne artikel, og vi kan hjælpe dig med at finde og implementere de rigtige værktøjer til dine behov.

Microsoft opdaterer regelmæssigt deres websted med tip til remote-arbejde, som denne tjekliste og disse fire tip til at remote-arbejde med Microsoft Teams.

Columbus A/S
Lautrupvang 6
2750 Ballerup
Ballerup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK13228345
P nummer: 1018457497

Send til en kollega

0.032