23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Et år som direktør i Hans Buch: Øget succes kommer fra kulturændringer

Hans Buchs adm. direktør, Martin de Feuth Jensen, giver en status på sit første år for enden af bordet. Året har blandt andet budt på kulturændringer, forandringer og øget vækst.

Den 1. august 2022 tiltrådte Martin de Feuth Jensen som adm. direktør for salgs- og ingeniørvirksomheden Hans Buch A/S.

Et tilbageblik på de seneste 12 måneder for enden af bordet peger på forandringer, hvor der er fundet en balance mellem at viderebringe den gode kultur, men samtidig bringe nye tiltag ind i virksomheden.

- Jeg oplevede og mærkede med det samme en stor imødekommenhed og en meget åben kultur. Her var en god stemning, og hvor det var tydeligt, at folk syntes, det var et godt sted at arbejde, siger Martin de Feuth Jensen. 

Læs også: ”Ny adm. direktør i Hans Buch A/S” (august 2022)

Nedbrudte siloer og organisationsændringer var nødvendige

Imødekommenhed og en åben kultur kunne danne et godt udgangspunkt for et samarbejde på tværs, men fagligt var der en usund opsplittelse med de velkendte silodannelser, hvor divisionerne i højere grad passede sig selv og deres del af forretningen. Det krævede nytænkning og organisatoriske ændringer, forklarer han.

- Jeg oplevede ret hurtigt, at der herskede en ”dem og os”-kultur. Divisionerne var meget opsplittede i siloer, og der var en lidt for usund konkurrence mellem enkelte divisioner. 

- Vi har det seneste år arbejdet meget på at tage alt det gode med fra den eksisterende kultur og bygget på. Vi har blandt andet arbejdet med at dyrke fællesskabet og samtidig forsøge at skabe et miljø, hvor nysgerrighed og tillid er nøgleordene, siger han. 

Gamle vaner er erstattet af konstante nye tilpasninger til markedet

Hans Buchs mangesidede tekniske løsninger til industrien og til transport og infrastruktur i jernbane og marine stiller krav til specialisterne. De skal navigere i flere markeder, som er i konstant forandring, og hvor teknologien hele tiden udvikler sig. Derfor er der arbejdet med at se forretningen i et ”udefra og ind”-perspektiv, forklarer Martin de Feuth Jensen.

- Vi skal organisere og tilpasse os efter markedet. Det er i konstant udvikling. Så det skal vi også være. Jeg oplever, at vi det seneste år er blevet markant bedre til at sætte os i kundens sted. Vi har dygtige faglige og kommercielle folk i Hans Buch, som ved en mere direkte og målrettet tilgang til den brede industri har formået at skabe unikke løsninger i tæt samarbejde med kunderne.

- Vi har sat kreativiteten mere fri, og vi er blevet bedre til at udfordre ”plejerkulturen”. På den måde har vi skabt bevægelse mod en mere moderne virksomhed; stadig med sunde værdier som ordentlighed, tryghed og troværdighed intakt, siger Hans Buchs adm. direktør.

Læs også: ”Hans Buchs kundetilpassede løsninger sikres med tværfagligt samarbejde

Kulturændringerne har banet vejen til nye succeser

Martin de Feuth Jensen oplever, at resultatet af forandringerne allerede har ledt til succeser. Et års arbejde med konsolidering og tilpasninger af virksomhedens områder har givet et stærkere og bredere samarbejde på tværs af fagspecialisterne.

- Den største succes er klart, at vi på relativ kort tid har formået at nedbryde siloerne og skabe en stærk fælleskultur. Oplevelsen af at vi i højere grad vil hinanden og dyrker det bredere samarbejde er en stor fornøjelse for mig at se. Kulminationen af et stærkere samarbejde kom, da vi tilbage i juni vandt et stort udbud til DSB, fortæller Martin de Feuth Jensen.

Læs også: ”Hans Buch vinder udbudsprojekt med LED-lys til DSB's IC3-flåde

- Vi har investeret i flere ressourcer og styrket organisationen med specialister, der alle skal være med til at give os en mere solid position i markedet og en skarpere profil udadtil. Vi tror på, at den menneskelige og personlige relation stadig er nøglen for et godt og langvarigt samarbejde, siger han.

Mange ting blev gjort rigtigt, men ikke fortalt tilstrækkeligt

Specialister i Hans Buch tæller ikke kun dem, der er i direkte kontakt med kunderne. Hvis man som læser på LinkedIn eller Nordiske Medier har bidt mærke i de øgede aktiviteter fra Hans Buch skyldes det også, at bemandingen er øget til de opgaver, der har med marketing og kommunikation at gøre.

- Vores eksterne tilstedeværelse har været for svag i al for lang tid. Det er ændret, og vi oplever en markant tilgang af kunder og en generel øget økonomisk vækst. Vi har fået lagt en meget klar og tydelig kanalstrategi for vores onlineshop. Det virker. Og vi ser en signifikant onlinevækst og tilgang af nye købende kunder. 

Kulturen med øget tværfagligt samarbejde mellem Hans Buchs specialister giver anledning til optimisme hos den adm. direktør, men udviklingen skal som nævnt være konstant.

- Der skal bygges på, og det skal være endnu lettere for kunderne at handle online hos Hans Buch, afslutter Martin de Feuth Jensen.

Følg Hans Buch på LinkedIn

Følg med i vores aktiviteter i industrien på LinkedIn: 
https://www.linkedin.com/company/hans-buch-as

Hans Buch A/S
Roskildevej 8-10
2620 Albertslund
Albertslund Kommune
Danmark
CVR nummer: DK75142412
P nummer: 1003187666

Send til en kollega

0.032