23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Sprød produktudvikling til nye målgrupper

Internationale undersøgelser viser, at markedet for snacking er i opbrud. Fødevareprocenter har mulighed for vinde markedsandele med nye produkter.

Markedet for snacking er præget af nogle interessante dynamikker i disse år. 

Leveringskriser har gjort forbrugerne mere prisbevidste og mindre loyale. De stiller nu flere krav og er derfor åbne over for at skifte til nye produkter, som lever op til disse krav 

Samtidig stiger forbruget af snacks på europæisk plan, viser en stor undersøgelse, som sidste år blev offentliggjort af analyse-virksomheden Euromonitor International

Det er er en situation, som giver fødevarevirksomheder unikke muligheder for at udvikle nye snacks, som med den rette sammensætning kan få stort gennemslag i markedet. 

 

Forbrugerne har ønsker 
Undersøgelserne fra Euromonitor viser også, at forbrugerne ikke kun vil have værdi for pengene, når de køber en salt eller sød snack. 

De efterspørger også sunde alternativer med mindre sukker og mere protein. Plantebaserede snacks er i stadig højere kurs, mens nogle målgrupper lægger stor vægt på rene produkter med færre og mere naturlige tilsætningsstoffer. 

Og selv om forbrugerne er blevet mere værdibaserede i deres valg, er sensoriske kvaliteter stadig afgørende for populariteten af en snack. 

 

En guide til produktudviklere 
For produktudviklere i fødevarebranchen er der hjælp at hente. 

Ingrediensproducenter er nemlig også opmærksomme på disse trends. De udvikler hele tiden nye ingredienser og tilsætningsstoffer, der kan honorere forbrugernes ønsker. 

Hvad enten det handler om at levere økologisk eller veganske alternativer, eller et produkt med flere kvaliteter, som kan gøre ingredienslisten kort og spiselig for den kritisk forbruger. 

I kan læse mere om både trends i markedet og de nyeste ingredienser fra førende europæiske fødevareproducenter ved at følge linket herunder. 

Den detaljerede guide fra Procudans partner Agrana Stärke indeholder også både tjekliste til at udvikle snacks og eksempler på opskrifter til forskellige målgrupper. 

Hent guiden her

Procudan A/S
Bronzevej 1
6000 Kolding
Kolding Kommune
Danmark
CVR nummer: DK28293860
P nummer: 1010989430

Kontaktperson

TP
Troels Petersen
tpe@procudan.com

Send til en kollega

0.047