23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Ahlsell tager VVS-markedsandele med styrket digitalt salg og personlig service

Ahlsell vinder VVS-markedsandele med stærk digital vækst og personlig service. Kunderne handler mere digitalt end nogensinde før – men forventer stadig kompetent personlig hjælp og vejledning. Ahlsell leverer begge dele.

Selvom VVS-installatører og blikkenslagere i stigende grad bestiller deres varer digitalt, så er det stadig vigtigt for VVS-kunderne, at de har nem adgang til personlig hjælp og vejledning. Det er erfaringen i Ahlsell, som det seneste år har øget sin markedsandel på det danske VVS-marked.

Det går rigtig godt for vores VVS-forretning i Ahlsell, og det skyldes, at vi både har været gode til at målrette vores digitale forretning efter kundernes behov og samtidig har vi fokuseret vores salgsorganisations indsats og virke, så kunderne altid hurtigt kan komme i kontakt med os, når de har brug for personlig service,” siger Søren Christoffersen, der er salgsdirektør for VVS i Ahlsell.

VVS-installatører vil gerne handle digitalt

Det velkendte Sanistål skiftede sidste år navn til Ahlsell, efter at den danske distributør var blevet overtaget at den markedsledende nordiske Ahlsell-koncern. Overtagelsen har medført et endnu større produktsortiment og en lang række nye koncepter til kunderne.

Samtidig har Ahlsells digitale VVS-forretning oplevet en kraftig vækst. Fremfor selv at plukke varer i en fysisk butik, er der nu langt flere af Ahlsells VVS-kunder, som foretager deres bestillinger via Ahlsells app eller webbutik og får deres varer leveret hurtigt, nemt og bekvemt med nat- eller ekspreslevering

Det er en myte, at de mindre VVS-installatører ikke er parate til digitale løsninger, når de køber materialer og VVS-varer. Tværtimod vil langt hovedparten af vores VVS-kunder gerne handle digitalt, men de har også brug for at vide, at de nemt kan få fat i en sælger, hvis de har brug for kompetent vejledning eller hjælp til at udregne et tilbud,” siger Søren Christoffersen.

Høj tilgængelighed har topprioritet

En helt ny kundetilfredshedsundersøgelse foretaget i marts og april viser høj loyalitet og kundetilfredshed blandt Ahlsells VVS-kunder. Ifølge undersøgelsen oplever VVS-kunderne generelt, at det er nemt og gnidningsfrit at handle hos Ahlsell og få leveret deres varer til aftalt tid og sted. Samtidig går undersøgelsens højeste score til Ahlsells personlige kundeservice, og det er salgsdirektør Søren Christoffersen godt tilfreds med. 

Det er vores klare mål, at vores VVS-kunder skal opleve, at vi er tilgængelige, også når de handler digitalt. Hvis du som VVS-installatør pludselig står og mangler en vare eller akut har brug for vejledning, så skal du have tillid til, at vi svarer med det samme, uanset om du ringer, mailer eller går ind i en butik. I Ahlsell er høj tilgængelighed en topprioritet, og det er dejligt, at kunderne også roser os meget for det,” siger Søren Christoffersen.

Stolt af højere VVS-markedsandel

I Danmark har Ahlsell i alt 24 håndværkerbutikker, som hovedsageligt er beliggende i de større byer eller andre områder med stor aktivitet.

For at sikre kunderne en høj tilgængelighed har Ahlsell de seneste par år styrket sin salgsorganisations kompetencer, procesgange og fokuseret indsatsen i virksomhedens afdelinger over hele landet, og det har betydet et øget salg i Ahlsells VVS-forretning.

Selvom vi har lidt færre fysiske butikker end flere af vores konkurrenter, så er det på landsplan lykkedes os at tiltrække mange nye VVS-kunder. Når vi nu tager VVS-markedsandele, så er det både takket være vores smarte digitale løsninger og vores gode personlige service, og det er vi faktisk ret stolte af,” siger Søren Christoffersen.

Ahlsell Danmark
Jydekrogen 2a
2625 Vallensbæk
Vallensbæk Kommune
Danmark
CVR nummer: DK42997811

Kontaktperson

OB
Oskar Benkjer
Senior Content Consultant
obr@ahlsell.dk

Send til en kollega

0.031