23948sdkhjf

Fremtidens succesfulde fødevarebranding ligger i den private LinkedIn-profil

| Medlemsnyhed | Indrykket af Food From Denmark A/S

Det handler i høj grad om, at tænke i nye baner, når det gælder den effektive internationale eksponering af danske fødevarer, og hvad de kan.

Den internationale markedsføring af danske fødevarer handler ikke kun om, at udstille på de rigtige messer og have en virksomhedsside på LinkedIn – der skal større udnyttelse af værktøjerne til for, at skabe en professionel international profil. Den konklusion er Food from Denmark kommet frem til, og har derfor lanceret første step af et nyt koncept, hvis formål er, at skabe fælles fodslag i de danske fødevarevirksomheders globale markedsføringsmetoder – det handler om Social Marketing. 

Food from Denmarks nye LinkedIn-koncept skal styrke fællesbrandingen, så danske fødevarer står endnu stærkere internationalt. For når du har en profil på LinkedIn, så er du der i en erhvervsmæssig sammenhæng. Det betyder også, at du tager din arbejdsplads’ kasket på udadtil, hvis du for alvor vil skabe værdi for virksomheden. Danmark har en geografisk størrelse der kræver, at vi støtter og hjælper hinanden i eksportmarkedsføringen, fordi vi i forvejen skal råbe højere sammenlignet med markeder som USA og Asien. 

Derfor har Food from Denmark udviklet en række gratis coverbilleder til private LinkedIn-profiler. Alle indeholder de typiske danske fødevarer og et kort statement, der karakteriserer hvorfor Danmark er en afgjort international fødevare-frontløber. Det er statements om vores høje innovativitet, miljørigtighed, gastronomiske niveau, reducering af madspild, økologi og miljørigtighed. Bannerne kan medarbejdere i den danske fødevarebranche, f.eks. Eksportchefer og Key Account Managers, lægge på deres private LinkedIn-profil. Dermed skabes der lighedstegn ml. danske fødevarer, danske fødevarevirksomheder og medarbejderens professionalisme.

Fødevareproducenter og grossister har indtil videre meldt positivt tilbage, hvor den fælles holdning er, at det er på tide med nye tiltag i en ellers ”mættet” B2B-markedsføring. Det er især det yngre publikum, der tager idéen til sig og forstår vigtigheden. Konceptet er lige nu i opstartsfasen, men vil løbende blive udvidet.

Coverbilledet kan gratis downloades på www.foodfromdenmark.dk under fanen ”Om Food from Denmark”.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Food From Denmark A/S

Adelgade 35, 1.
8660 Skanderborg
Danmark
Food From Denmark A/S

Send til en kollega

0.135