23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Siemens lytter og leverer

At holde mejeriet kørende 24 timer i døgnet og levere de rigtige produkter i den højeste kvalitet kræver mere end gode instrumenter til måling af flow, temperatur og vægt. Udstyret skal tilpasses det konkrete design.

Mød fire af Siemens mejerieksperter, som fortæller om deres samarbejde med mejerierne.

Når der produceres yoghurt, mælk, ost, smør og pulver i høj og ensartet kvalitet 24/7, er det bydende nødvendigt, at alle målinger er 100 procent pålidelige, og at der bliver målt og analyseret på de rigtige parametre.

Derfor er det ikke kun kvaliteten af instrumenterne til vejning, flowmåling, tryk og temperatur, der er vigtige. Mindst lige så vigtigt er det at få designet det rigtige mix af procesinstrumenter og automationskomponenter til den specifikke opgave, og at sikre sig, at der er nem adgang til uddannelse, service og vedligehold af udstyret.

Med mange års erfaring fra mejeribranchen, både herhjemme og internationalt, tilbyder Siemens både en bred vifte af anerkendte produkter og nem adgang til hjælp fra alt til den tidlige designfase til support. For medarbejderne i Siemens er det gode og langvarige relationer, der giver de bedste resultater for kunderne. Her kan du møde nogle af de medarbejdere fra Siemens i Danmark, der har mest erfaring med procesinstrumenter til mejeribranchen.

Tæt samarbejde giver tryghed

Allan Olsen, Account Manager:

Tryghed. Kogt helt ned, så er det dét, jeg vil give mine kunder. Derfor bruger jeg rigtig meget tid på at lytte til, hvad dagligdagens udfordringer er for teknikerne ude i produktionen.

Inden jeg kommer med et løsningsforslag, skal vi have vendt alle brikkerne, så vi er sikre på, at begge parter er enige om, hvad de egentlige udfordringer er, og hvad det optimale resultat af processen er. For mig er noget af det spændende ved at arbejde med mejerier, at selv om de overordnede udfordringer minder om hinanden, er hver produktion unik, så for at opnå det optimale resultat, er vi nødt til at have et tæt samarbejde.

Vi opnår de absolut bedste resultater, når vi fungerer som sparringspartnere. Dét er min ambition, hver gang jeg besøger et mejeri.  

Siemens  fra vugge til grav

Claus Koustrup, salgsansvarlig:

Hele vores set-up målrettet mejerier gør os til en super samarbejdspartner. Kvaliteten af vores produkter samt bredden i vores produktportefølje er i TOP,  men  alt  rundt om vores produkter,  er også det der gør den største forskel i hverdagen for vores kunder.

Mejeristerne har selvfølgelig bedre forstand på mælk, molekyler og deres proces, end vi har. Men vi kan hjælpe dem med hele cyklussen i forbindelse med produktionen. Vi har tekniske eksperter, vi yder dansk service og support, vi tilbyder uddannelse, og så har vi et netværk af grossister, som nedbringer kundernes lageromkostninger.

For os handler det om meget mere end at levere endnu en flowmåler. Vi understøtter mejeriernes beslutning om valg af det rigtige udstyr, så de kan nå de overordnede produktionsmål, både når det gælder kvantitet og kvalitet. Jo før vi kommer ind i processen, desto bedre løsninger kan vi tilbyde.

Det afgørende teknologiske tvist

Henrik Skibsted, produktspecialist:

Mejerierne er så specialiserede, at hvis vi har udviklet en genial løsning til ét mejeri, kan vi ikke bare overføre den til et andet. Derfor bruger jeg meget tid på at komme ud at se på opgaven med fingrene og på at lade kunden udlægge opgaven og tale helt ud.

Vi har et godt produktprogram, og vi er dygtige til at skrue på variablerne og bruge komponenterne på alternative måder. Det kræver mere end ét besøg, men så er det også ofte endt med, at vi har løst et behov, som kunden ikke vidste, at han havde.

Jeg har blandt andet været med til at lave nogle utraditionelle løsninger med vores coriolisflowmålere. Med dem hjælper vi mejerierne med at opnå den helt rigtige koncentration i deres produkter som skaber stor værdi for dem.

Komplette løsninger med fuld service

Jesper Juul Jørgensen, produktspecialist:

Instrumenter til måling af flow, tryk, temperatur og niveau er udsat for stor belastning og skal serviceres, vedligeholdes og udskiftes. Men helst så lidt og så få gange som muligt – og det opnår man kun med et godt samspil mellem slutbrugeren og producenten. Ved at møde brugerne i øjenhøjde får vi den information om, hvordan produktet skal anvendes, som er afgørende for, at vi kan foreslå den løsning, som betaler sig bedst i længden.

Med kontrolsystemet SIMATIC og vores komplette program af brugervenlige instrumenter kan vi tilbyde hele pakken. Den bredde betyder, at vi har folk, der kan tale med om alle tekniske udfordringer, og vi er hele tiden back-up på servicesiden.

Samtidig er Siemens førende på digitalisering, så vi kan både diskutere de dagligdags udfordringer på gulvet, og hvilket udstyr der egner sig til at tilgodese virksomhedens fremtidige behov for at trække informationer ud af instrumenterne.

Fakta

I år fejrer Siemens 125 år i Danmark.

Med alt inden for avancerede procesinstrumenter, installations- og koblingsmateriel samt sammenhængende drivetrain-løsninger og innovative automationsløsninger har Siemens en komplet portefølje - også til løsning af fremtidens udfordringer i mejeriproduktionen.

En omfattende og dedikeret service og support, lige fra idefasen til det færdige resultat, sikrer trygge og tilfredse kunder.

Siemens A/S
Borupvang 9
2750 Ballerup
Ballerup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK16993085
P nummer: 1002910913

Send til en kollega

0.031