23948sdkhjf

Dansk saft i kinesiske cocktails

Co-Ro Food driver en succesfuld nicheforretning i Kina og virksomheden arbejder nu målrettet på at udvide sit distributionsnetværk.
Kinesere drikker ikke saft som vi gør i Danmark og saftevandskoncentrat har derfor kun en ringe afsætning til detailleddet. I stedet sælger Co-Ro Food typisk sine produkter til restauranter, hvor koncentraterne typisk anvendes som ingrediens til cocktails eller som smagsvariant i madlavningen. Co-Ro Food vil nu udvide sin distribution gennem grossister og egne sælgere, skriver Børsen i dag.

Co Ro Food vil slå på at sælge hele drinksløsninger til restauranterne, som ud over saft får en pakke med blandt andet dispensere, marketingmateriale og opskrifter oveni. På den måde håber Co Ro Food at kunne inspirere til, hvordan man kan anvende produkterne i cocktails og madlavning.

- Vi er jo en nichevirksomhed. Der er ikke mange andre, som gør lige det, vi gør. Derfor er det udelukkende et spørgsmål om at udvide distributionen, siger direktør Nils Rønnow til Børsen.

Co Ros fabrik i Kina bruger importeret superkoncentrat af frugt fra Danmark, som blandes med vand og sukker, hvorefter saften fyldes på flasker.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156