23948sdkhjf

Pølsemændenes Cocio-konkurrent fint fra start

”Pølsemandens egen Chokolademælk” er efterhånden udbredt til cirka halvdelen af medlemmerne i Pølseforeningen.

Chokoladedrikken ”Pølsemandens egen Chokolademælk” – der blev lanceret i juni sidste år som en direkte konkurrent til Cocio – er efterhånden ved at være et normalt syn hos landets pølsevogne.

Det fortæller Kæld Thygesen, der er formand for Pølseforeningens vestjyske afdeling, til Food Supply.

- Vi er vældig godt tilfredse med den modtagelse, chokolademælken har fået. Der går selvfølgelig lidt tid, før den for alvor vinder indpas, men i dag bliver den solgt hos cirka halvdelen af vores 250-270 medlemmer, så det er ganske udmærket, siger han.

En god forretning for alle
I disse dage iværksætter Pølseforeningen en ny salgskampagne for at få endnu flere pølsevogne til at tage ”Pølsemandens egen Chokolademælk” med om bord som et alternativ til den populære Cocio, der har været en fast del af inventaret i landets pølsevogne siden 1953.

”Pølsemandens egen Chokolademælk” indeholder 50 cl. pr. flaske mod 40 cl. i en Cocio, og det gør den til en potentielt god forretning for både kunder og pølsemænd.

- Vi kan ikke diktere, hvad de enkelte pølsemænd skal tage for den. Men som medlem af Pølseforeningen får man en super aftale, så det er muligt for pølsemændene at sælge den til en god pris og samtidig opnå en større avance selv, siger Kæld Thygesen.

Læs også: Pølsemænd klar med Cocio-konkurrent

Pølsemændenes strid med Cocio opstod blandt andet, fordi den danske chokolademælksproducent ophørte med at give pølsemændene rabat, og selv om Kæld Thygesen gerne ser ”Pølsemandens egen Chokolademælk” udbredt til alle medlemmer af Pølseforeningen, er der ingen planer om at sætte Cocio helt på porten.

- Vi kan ikke sige, at de skal smide Cocio ud, og det er heller ikke målet. Vi følte bare, det var på tide med et alternativ, understreger Kæld Thygesen om de tanker, som blev luftet første gang i oktober 2011.

Her opstod nemlig den første snak om et alternativ til Cocio, som endte med, at BB Kantineservice blev udvalgt som producent foran to andre interesserede firmaer. Det efterfølgende halve år gik med at fintune smagen af chokolademælken, som blandt andet blev udsat for blindsmagninger på direkte tv, samt udvikle etiketter og andet praktisk.

Vil gerne ind i detailhandlen
I juni sidste år kunne de første flasker ”Pølsemandens egen Chokolademælk” så langes over disken i udvalgte pølsevogne. Siden er det gået støt fremad, og ifølge Kæld Thygesen er der solgt omkring 10.000 flasker i løbet af chokolademælkens første halve leveår.

På den korte bane handler det om at øge antallet af salgskanaler ved at overtale endnu flere pølsevogne til at sælge den egenudviklede chokolademælk, og på lidt længere sigt drømmer Kæld Thygesen om at give ”Pølsemandens egen Chokolademælk” et skub væk fra de trygge omgivelser.

- Vi har da luftet tanken om at introducere den i detailhandlen også, men hvor langt vi kommer med det, ved vi ikke endnu. Det er også noget, der skal drøftes i Pølseforeningen først. Men muligheden er bestemt åben, så hvis det på et tidspunkt kan lade sig gøre, så er vi klar til at se på det, siger han.

Siden striden med pølsemændene opstod, har Cocio især fokuseret på at tage andele på markedet for iskaffe, ligesom chokolademælksproducenten har etableret et samarbejde med den amerikanske kaffekæde Starbucks.

Cocios salg til de danske pølsevogne er årligt på cirka 1.000 ton chokolademælk, så ”Pølsemandens egen Chokolademælk” udgør altså fortsat kun omkring 1 procent af det samlede marked.
Hold dig opdateret med Food Supply DK
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Skandaleramt fiskefabrik kaster håndklædet i ringen

Medarbejderne er blevet fritstillet

Vestfyen siger farvel til direktør

Poul Mark stopper efter gensidig overenskomst som administrerende direktør for bryggeriet efter 16 år på posten

Fødevarevirksomheder soler sig i dansk kokkesucces

Danske fødevarevirksomheder klapper i hænderne over danske restauranters Michelinsucces, der kaster glans over dansk mad på internationale fødevaremesser

Hæder til bæredygtige fødevareinnovatører

Lurpak og sydlandsk ost giver fremgang for Arla

Ifølge en pressemeddelelse solgte Arla produkter for 10,4 milliarder euro i 2018. Det var en lille stigning

Nu er der ryddet op hos sjællandsk producent af ingefærshots

Nyhedsbrev

Michelin: Her er alle Michelinstjernerne

Online Avis Arkiv

Så meget betyder Michelinstjernerne for producenter

Det nye Noma fik to Michelinstjerner

Både Flammen og Ilden scorer millioner på grillbuffeter

Frellsen tilbage på det sjove chokoladespor

Familievirksomheden fordoblede sit overskud

Arctic Group skal sælge økologiske fødevarer til ny, islandsk butikskæde

Restaurationsbranchen vokser fortsat i hele landet

Aarhus gør klar til michelinbrag

Ny, dansk mad-app vil indtage Norden

Ugens grin: En hest efter whiskey

- Michelins stjerner på vej til hele Danmark

1

De laver vand om til vegansk ost

Ugens rokader i bestyrelser og direktioner

Flere drikker Coca-Cola: Overskuddet stryger i vejret

Tican vil hyre 50 ekstra medarbejdere

Flere grise og mere afsætning i Asien

Restauratør venter bare på at gå konkurs

Lille bryghus flytter for at vokse sig meget større

Fastfoodkæde dømt for diskrimination

300 nye produkter på Lidls hylder

Kampen om højtuddannede tager til

Verden er vild med dansk økologi

Fødevarepriser trækker dansk prisniveau op

Coop glad for emballage-stramning

DM i Skills skal tilbage til København

Tenax tilbagekalder sild

Spørg om jura: Skal arbejdsgiver betale behandling af diskusprolaps?

Ejerledelse til salg: Slip roret før du slipper virksomheden

Ejerledelse til salg: En udfordring, der ikke kommer igen

Small Batch Brewery bliver større

Danmark får et feta-rap over nallerne

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Amazon kommer. Har I taget stilling?

Bæredygtig CO2 skal afværge sommerens forsyningsproblemer

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

YASKAWA finder du hos ZF Danmark

Buet glas kan anvenders til mange formål

Har du fået det nye hovedkatalog fra Carl Stahl A/S?

Har du behov for kompensering i konstruktionen?

Ny generation af oliefrie kompressorer

Online analyse af drikkevand

Test sædkvalitet med telefonen

Status på dag 1 på LogiMAT: FANTASTISK

RollDolly fra DT Rullecontainer

Egatec A/S introducerer markedets første industrielle exoskeleton

Nyeste hovedlinjefilter fra SMC giver høj filtrering og er samtidigt en ægte vandudskiller

Hvordan ser det ud, når godt 100 maskinbyggere mødes for at blive inspireret af nye teknologier?

Intelligent sous vide-udstyr giver mere sikre fødevarer

Nyt ansigt ved Process Engineering A/S

Bliv bedre klædt på - så du kan sikre værdi for dine kunder

Bell hus fra KTR

Outplacement – en del af det store billede

Mød Bjarne Bauer – det seneste skud på IPW-stammen

Attraktive pakker til fisk og skaldyr

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

160.000 kubikmeter ren luft i timen….

Format skift - Nemt, hurtigt og sikkert!

Send til en kollega

0.164