23948sdkhjf

Rygterne talte sandt: Arla klar med plantebaseret Lurpak i 2024

Rygterne har svirret i adskillige uger, og nu bekræfter Arla, at de er gode nok: Mejerigiganten vil næste år sende et plantebaseret smøralternativ på markedet.

Det skriver Landbrugsavisen

Smøralternativet vil ligesom den mælkebaserede variant kunne smykke sig med de to bronzelurer og navnet Lurpak.

Ifølge Peter Giørtz-Carlsen, der er kommerciel direktør for Arla Foods i Europa, er  80 procent af de forbrugere, der køber Lurpak-smør, 45 år eller ældre. Nyheden skal sikre, at Lurpak-brandet også i fremtiden appellerer til de yngre forbrugere.

- Det er lykkedes os at finde en formel, der lever op til den kvalitet, den gode smag og den naturlighed, der ligger bag Lurpak-brandet, siger Peter Giørtz-Carlsentil Landbrugsavisen.

Den nye, plantebaserede variant vil eksempelvis ikke blive produceret med brug af ingredienser som emulgatorer og stabilisatorer, der ellers i andre plantebaserede produkter er med til at sikre en bestemt konsistens, oplyser han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078