23948sdkhjf

Arlas ejere er bekymrede over ny Lurpak-satsning: "Ud på dybt vand"

Nyheden om, at Arla Foods næste år lancerer et plantebaseret smøralternativ under Lurpak-brandet vækker bekymring  blandt de mælkeproducenter, der ejer Arla.

Det skriver Finans.

- Med det her produkt tager Arla et kvantespring ud på dybt vand. Arla bryder i forvejen sine vedtægter ved at producere plantedrikke, men det sker dog under det nye varemærke Jörd. Nu tager man skridtet videre og udvander branchens stærkeste varemærke, Lurpak, ved at bruge det til at markedsføre margarine. Det er helt ude i skoven, siger Kjartan Poulsen, formand i Landsforeningen af Danske Mælkeproducenter, til mediet.

Han tilføjer, at han finder det fuldstændig forfejlet at svække et så stærkt varemærke som Lurpak ved at bruge det til en helt anden type produkter - og at han ikke tror, at det vil gavne indtjeningen hos andelshaverne.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093