Dobbelt op på prisen for en pakke wienerpølser. 74 procent mere for 200 g mozzarella. Og 32 kroner i stedet for 18 kroner for en pakke ost i skiver.
Det gav genlyd, da den tyske discountkæde Penny Markt i sidste uge på forsøgsbasis indførte ”klimapriser” for ni varer – i kategorierne kød, ost og yoghurt – i dens 2.150 butikker. Tiltaget, der netop...
Tørre tæsk og roser til tysk discountkæde
Tyske Penny Markt øgede i en uge priserne for ni varer for at afspejle de "reelle omkostninger", der er ved at producere og spise maden. Foto: Penny Markt
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement