Som fødevarevirksomhed skal man gå både med livrem og seler, før man slipper godt fra at markedsføre et produkt som mere klimavenligt end andre.
Risikoen for at blive beskyldt for "greenwashing" er overhængende, for alle påstande om CO2 og klimavenlighed skal dokumenteres til bunds.
Mejerigiganten Arla Foods har tidligere fået på puklen her i lan...
Arla henter merpris på særlig mælk i britiske supermarkeder
Starbucks og tre af landets største supermarkeder vil sælge ny premiummælk fra Arla, som også kan nå det danske marked

Koncerndirektør Peter Giørtz-Carlsen har det overordnede ansvar for Arla Foods' europæiske forretning. Graham Flack/Arla Foods
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Food Supply DK, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer