23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fødevareprofil satser stort på klimakaffe

Et nyt særligt kaffeselskab, GrowGrounds, ser nu dagens lys.

Det er stiftet af tre erfarne kaffe-og bæredygtighedsprofiler med adm. direktør Lars Aaen Thøgersen i spidsen.

Han skifter ifølge en pressemeddelelse fra en delt stilling som chef for innovation og kommunikation hos Peter Larsen Kaffe og innovationsdirektør med ansvaret for cirkulær omstilling i moderkoncernen, Löfbergs.

Begge etablerede selskaber er medejere i GrowGrounds, der imidlertid skal løfte bæredygtighedsarbejdet til nye højder.

- I dag dyrkes langt det meste kaffe i monokulturer, som hverken er godt for jorden eller klimaet og desuden kræver store mængder kunstgødning og pesticider. Sammen med kaffefarmere i hele verden vil vi omlægge deres produktion til skovlandbrug og skabe en CO2-positiv kaffeproduktion med økologisk dyrkning, større biodiversitet og nye indtægtskilder for farmerne, siger adm. direktør i selskabet, Lars Aaen Thøgersen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.089