23948sdkhjf

Snackproducent har droppet at konkurrere med de store

Tidens trends blandt de unge er vejen frem for Odense-virksomheden The Organic Crave Company, der udvikler og sælger økologiske såkaldte proteinchips.

Det fastslår medejer og direktør Rafael De Souza Andersen i et interview med FødevareWatch, hvori han peger på Generation Z som en helt oplagt målgruppe. Generation Z er betegnelsen for unge født fra midt i 1990'erne til 2012.

- I stedet for at konkurrere med de etablerede brands om kunderne, kigger vi mod Generation Z, hvor vores produkt passer godt ind i, hvad de efterspørger, siger The Organic Crave-direktøren til mediet.

Han nævner, at den unge generation er vokset op med smartphones og derfor er meget påvirket af trends. Derfor samarbejder The Organic Crave Company med influencere i sin markedsføring.

Rafael De Souza Andersen stiftede The Organic Crave i 2020 sammen med Jeppe Vadgaard og Carl Bjarne Mikkelsen. De fik i slutningen af 2022 den tidligere B&O-topchef Tue Mantoni med i ejerkredsen.

De første økologiske chips fra virksomheden kom på markedet i foråret 2021, og ifølge The Organic Crave Companys hjemmeside er de nu på hylderne i 1.850 butikker.

De fem forskellige chipsvarianter bliver fremstillet hos en producent i udlandet. Rafael De Souza Andersen har tidligere oplyst til Food Supply, at virksomheden som en lille, sårbar start-up gerne vil holde detaljerne for sig selv, men at der er tale om et land i Europa.

Ved samme lejlighed oplyste Jeppe Vadgaard, at ejerne gerne vil have produktionen til Danmark "på et tidspunkt".

Efter at underskud på godt 650.000 kroner i virksomheden første 17 måneder var der i 2022 et minus på cirka 1,4 millioner. Det skyldtes ifølge ledelsen, at der er investeret kraftigt i brandet.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093