23948sdkhjf

Too Good To Go har en plan, der skal sikre overskud efter fem år med kæmpestore tab

Efter at have tabt næsten 900 millioner kroner de seneste fem år er madspildsappen Too Good To Go klar til at lave et stort sats, der efter planen skal stoppe stimen af underskud.

Det skriver Børsen.

Too Good To Go samarbejder i forvejen med supermarkeder, som via appen kan sælge fødevarer, der er tæt på udløbsdatoen. Men nu skal et nyt forretningsben tage supermarkedernes muligheder til nye højder.

Ifølge Too Good To Go-direktør Mette Lykke vil virksomheden tilbyde supermarkedskæder en ny platform, som ved hjælp af kunstig intelligens kan hjælpe butikkerne med løbende at prissætte varerne. Platformen kan bruge butikkernes egne data til at finde den optimale pris på et produkt, efterhånden som det nærmer sig udløbsdatoen.

- Vi har endnu ikke konkrete tal for, hvor meget vi kan reducere supermarkeders madspild med løsningen – eller hvor meget det kan øge deres og vores egen omsætning. Vi forventer dog, at det er en døråbner til større kæder, vi ikke arbejder med i dag, siger Mette Lykke til Børsen.

Too Good To Go lancerede også sidste år et nyt forretningsben, da det blev muligt for fødevareproducenter at sælge overskudsvarer direkte til forbrugerne via appen.

Fem moduler

De nye muligheder hos Too Good To Go består af fem moduler, som virksomheden beskriver således: 

1) Datotjek Management: Medarbejdere i dagligvareforretninger bruger dagligt værdifulde arbejdstimer på manuelt at kontrollere produkters udløbsdatoer. Digitalisering af udløbsdato gør lagerstyring i butikkerne betydeligt mere effektiv. Med hjælp fra platformen behøver personalet kun at tjekke 1-7 pct. af alle produkter; op til 1 time pr. medarbejder pr. dag spares som følge heraf. Den automatiserede proces reducerer dermed både menneskelige fejl og mængden af udløbne produkter på hylderne.

2) Anbefaling: Too Good To Go Platform anbefaler butikspersonalet præcist, hvad det skal gøre med hvert produkt, som nærmer sig udløbsdato baseret på forudindstillede, tilpasselige regler og præferencer, som er skræddersyet til de individuelle butikker. Det kan for eksempel være at printe et udsalgsskilt med en optimal pris, så varen kan sælges i butikken, tilføje varen til en lykkepose, som sælges på Too Good To Go's forbruger-app, eller donere varen.

3) Intelligent Prissætning: Med hjælp fra kunstig intelligens behandler Too Good To Go platforms store mængder data for at optimere rabatsatser - og kreerer dermed en intelligent prisjustering. Formålet er systematisk at forbedre dagligvarebutikkernes indtjening på datovarer.

4) Too Good To Go’s Markedsplads: Butikspersonalet kan nemt allokere overskudsmad direkte til Too Good To Go Lykkeposer grundet integrationen med Too Good To Go’s app - og dermed tilføje lykkeposerne direkte på app’en, hvor lokale brugere er klar til at købe og afhente.

5) Donationer: Med Too Good To Go Platform kan butikschefer downloade let-overskuelige CSV-filer med listen over varer, som skal doneres, eller forbinde via API til deres tredjeparts-donationsapplikation eller ERP.

Kilde: Too Good To Go

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08