Conveniencegigant skruer op for mad-udbuddet
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/101097416.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=4032&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=3024&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=495&accessToken=3e34251942d59291e4d104223aa3025628657588a26c40ac20a8e4162825a42f)
Danmarks største kæde af servicestationer, Circle K, med en butiksomsætning på tre milliarder kr. løfter nu udbuddet af mad på farten endnu en gang.
I en pressemeddelelse melder Circle K om en vækst tæt på 20 procent i omsætningen af mad i kædens 208 convenience-butikker over tre år.
Og nu er der altså mere på vej. I første omgang her i maj i form af fem nye frisklavede og grillede sandwiches, der bliver lavet på stedet.
- Vi kan se, at danskerne er rigtig glade for vores convenience-forretning, hvor maden udgør en stor del af omsætningen. Samtidigt betyder overgangen til elbiler og længere besøg hos os, at vi styrker madområdet i vores butikker, så danskerne kan få endnu bedre spiseoplevelser, når de skal have morgenmad, frokost eller aftensmad på farten, siger Mathilde Westerholt, direktør for convenience, Circle K Danmark.
- De nye sandwiches er blot det første af en række initiativer, som skal være med til at løfte vores omsætning af mad og drikkevarer de kommende år, siger hun.