23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Mærkevare-topscorer lancerede billige varianter: - De fik aldrig fodfæste

Vi er vant til fortællingen om, at forbrugerne i stor stil købte færre mærkevarer i årene med inflation - 2022 og 2023 - mens salget af private label-varer voksede.

Men mindst én fødevarevirksomhed har oplevet det stik modsatte: At mærkevare-omsætningen steg, mens private label-andelen dykkede.

Den sjældne historie kommer fra brødgiganten Lantmännen Schulstad, som sidste år solgte flere af sine mærkevare-brød og færre brød under andres mærker. Den er samtidig en del af en større fortælling om et regnskabsmæssigt rekordår fra den svenskejede virksomhed med en lang dansk tradition.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062