23948sdkhjf

Coop: Salget af special-øl vokser

Ørbæk Bryggeri har netop sikret sig plads på hylderne i Kvickly. Ifølge Coop vokser salget af special-øl fortsat.
I det seneste år salget af special-øl fra Danmark og udlandet vokset med 15 procent i Kvickly, og udgør nu 29 procent af det samlede øl-salg i kæden.

- Udviklingen viser, at danskernes interesse for special-øl er kommet for at blive, og vi tror, at den fortsat vil vokse, blot bryggerierne bliver ved med at udvikle nye øl, der giver kunderne nye og bedre smagsoplevelser, siger kategorigruppechef Kenn Thomsen, Coop.

Ørbæk "bedst i test"
For andet år i træk har kunderne i Kvickly stemt om årets bedste nye øl og førstepladsen gik til Ørbæk Ginger Brew fra Ørbæk Bryggeri på Fyn. Ginger Beer er utraditionel og nærmest ukendt i Danmark, men i England er den udbredt.

- Derfor kan dette godt blive begyndelsen på en ny trend, siger Kenn Thomsen.

Læs også: Supermarkedskæde satser stort på kødfri produkter

Ginger Brew fik 21,7 procent af stemmerne, og vandt dermed knebent foran Svaneke Sort Pilsner, fra Svaneke Bryghus, der vandt øl-valget i 2012 med deres Half & Half. På 3. pladsen kom Krenkerup Lager øl med 15,9 procent af stemmerne. De øvrige stemmer var fordelt på yderligere 7 nye øl fra syv forskellige danske bryggerier.

Læs også: Coop har hjulpet 120 små fødevarevirksomheder med ny salgskanal

Med førstepladsen er Ørbæk Ginger Brew sikret plads på øl-hylderne i Kvickly over hele landet.

Konkurrencen gennemføres for at udvikle det danske øl-marked ved at give kunderne nogle nye smagsoplevelser.
Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.141