23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Carlsberg vinder på hjemmebanen: Så meget voksede bryggeriet

Europamesterskabet i fodbold hjalp på Carlsberg-vækst

Mens en våd og kølig juni fik Carlsbergs salg til at falde i Vesteuropa med 1,7 procent målt i mængder - og i Norden - skiller Danmark sig positivt ud med en volumenvækst i årets første seks måneder.

Det fortæller Carlsberg Danmarks adm. direktør Peter Haahr Nielsen i et interview med Food Supply.  

- I 1. halvår har vi haft en volumenvækst på en procent, og det til trods for, at vi har haft nogle vanskelige markeds- og vejrforhold. Det skyldes, at vi har haft en rigtig god eksekvering af vores strategiske prioriteter, blandt andet premiumøl og de alkoholfrie øl. Vi er rigtigt godt tilfredse, når man tager vejr-effekterne i betragtning, siger han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.147