23948sdkhjf

Rykker sammen: To store fødevare-brands udvider samarbejdet

Ny trecifret millionaftale skal effektivisere fødevareleverancer og sende Lagkagehuset ind i flere Meny-butikker

Lagkagehuset har indgået sin hidtil største samarbejdsaftale med fødevarekoncernen Dagrofa.

Dagrofas Foodservice-ben overtager fra 12. maj leverancerne til alle Lagkagehusets 108 butikker i Danmark, mens bagerkæden udvider sit tilstedeværelse med op mod 10 nye shop-in-shop-butikker i flagskibskæden Meny over de næste 18 måneder.

Der er tale om en "længerevarende aftale til en værdi af et trecifret millionbeløb", oplyser Dagrofa i en pressemeddelelse

- Det er en 360-graders løsning mellem to virksomheder, der komplementerer hinanden rigtig godt hvad angår høj kvalitet og gode madoplevelser til danskerne, siger Joachim Knudsen, adm. direktør i Lagkagehuset.

Aftalen omfatter alle fødevarer i Lagkagehuset-butikkerne, bortset fra det egenproducerede bagværk. Der er fokus på effektiv logistik, bæredygtighed og lavere klimaaftryk.

- Den her aftale er et klart eksempel på, at det er en stor fordel for os som fødevarekoncern at have flere forskellige forretningsben, siger Tomas Pietrangeli, koncernchef i Dagrofa.

Dagrofa Foodservice får ansvaret for den samlede distribution, og parterne ser aftalen som et eksempel på forretningsstrategisk samarbejde med fokus på kvalitet og driftssikkerhed.

-Det er en ret unik aftale mellem to danske vækstvirksomheder i den størrelsesorden. Det er ikke kun et spørgsmål om at dele butikskvadratmeter – det er et forretningsstrategisk samarbejde, hvor vi kombinerer vores fødevare- og logistikkompetencer med Lagkagehusets stærke brand,
udtaler Michael Christensen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice.

Lagkagehuset har i dag 25 shop-in-shop-butikker i Menys i alt 116 butikker, og med en åbning i Horsens i maj øges antallet til 26. De kommende lokationer meldes ud løbende.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.047