Rykker sammen: To store fødevare-brands udvider samarbejdet

Lagkagehuset har indgået sin hidtil største samarbejdsaftale med fødevarekoncernen Dagrofa.
Dagrofas Foodservice-ben overtager fra 12. maj leverancerne til alle Lagkagehusets 108 butikker i Danmark, mens bagerkæden udvider sit tilstedeværelse med op mod 10 nye shop-in-shop-butikker i flagskibskæden Meny over de næste 18 måneder.
Der er tale om en "længerevarende aftale til en værdi af et trecifret millionbeløb", oplyser Dagrofa i en pressemeddelelse
- Det er en 360-graders løsning mellem to virksomheder, der komplementerer hinanden rigtig godt hvad angår høj kvalitet og gode madoplevelser til danskerne, siger Joachim Knudsen, adm. direktør i Lagkagehuset.
Aftalen omfatter alle fødevarer i Lagkagehuset-butikkerne, bortset fra det egenproducerede bagværk. Der er fokus på effektiv logistik, bæredygtighed og lavere klimaaftryk.
- Den her aftale er et klart eksempel på, at det er en stor fordel for os som fødevarekoncern at have flere forskellige forretningsben, siger Tomas Pietrangeli, koncernchef i Dagrofa.
Dagrofa Foodservice får ansvaret for den samlede distribution, og parterne ser aftalen som et eksempel på forretningsstrategisk samarbejde med fokus på kvalitet og driftssikkerhed.
-Det er en ret unik aftale mellem to danske vækstvirksomheder i den størrelsesorden. Det er ikke kun et spørgsmål om at dele butikskvadratmeter – det er et forretningsstrategisk samarbejde, hvor vi kombinerer vores fødevare- og logistikkompetencer med Lagkagehusets stærke brand,
udtaler Michael Christensen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice.
Lagkagehuset har i dag 25 shop-in-shop-butikker i Menys i alt 116 butikker, og med en åbning i Horsens i maj øges antallet til 26. De kommende lokationer meldes ud løbende.