Lagkagehuset henter profil fra Starbucks
Lagkagehuset har hentet ny Chief Marketing Officer med international erfaring fra Starbucks. Hun er for nylig tiltrådt stillingen, hvor hun skal bidrage til at løfte brandet og styrke virksomhedens kommercielle profil i både Danmark og udlandet.
Det skriver Lagkagehuset i en pressemeddelelse.
– Lagkagehuset har et fantastisk fundament og et tydeligt fokus på kvalitet og kundetilfredshed. Det er en virksomhed, der i den grad har udviklet sig meget de seneste år og skabt et navn for sig selv i udlandet. Jeg ser frem til at arbejde tæt sammen med teamet om at skabe nye, relevante kundeoplevelser, der både styrker brandets position og bidrager til fortsat vækst, udtaler Sarah Harris i pressemeddelelsen.
Hun kommer fra en stilling som Marketing Director hos Starbucks UK og har i alt været over ni år i kaffekædens EMEA-organisation. Hos Lagkagehuset bliver hun en del af den danske ledelse og vil regelmæssigt være til stede på hovedkontoret i København.
Ifølge Lagkagehuset skal Harris' erfaring med ESG og digital markedsføring spille en nøglerolle i virksomhedens videre ekspansion, særligt i lyset af den vækst, kæden har haft i London og New York de seneste år.
– Vi er stolte af, at vi har kunnet rekruttere en så rutineret marketingprofil til Lagkagehuset. Sarah kommer med solid international erfaring fra Starbucks, der er et af verdens største kaffebrands. Med dokumenterede resultater inden for ESG og digital markedsføring har hun formået at koble stærke brandoplevelser med kommerciel succes. Derfor ser vi et rigtig godt match mellem hende og vores ambitioner for Lagkagehuset, udtaler Joachim Knudsen, adm. direktør i Lagkagehuset.
Lagkagehuset har i dag mere end 120 butikker fordelt på Danmark, England og USA og beskæftiger cirka 3.000 medarbejdere. Uden for Danmark opererer kæden under navnet Ole & Steen.