23948sdkhjf

Orkla henter ny chef hos Toms

Efter fem år hos Toms skifter marketingchef til Orkla Danmark

Efter fem år i spidsen for chokoladebrandet Anthon Berg hos Toms forlader marketingchef Christine Camilla Danielsen posten. I stedet bliver hun fra mandag Head of Consumer Marketing Foods hos Orkla Danmark.

Det skriver hun på LinkedIn.

- Jeg glæder mig helt vildt, og der bliver masser af lækre madvarer at smage sig igennem, skriver hun i opslaget.

Hos Orkla Danmark får hun ansvaret for en bred portefølje af fødevarebrands, herunder Beauvais, Den Gamle Fabrik, Naturli, Havrefras og Bähncke.

Afgangen fra Toms markerer afslutningen på en periode, hvor virksomheden har arbejdet på at modernisere Anthon Bergs brand og styrke dets position på det danske marked.

Når hun mandag træder ind af dørens hos Orkla, bliver hun det andet nye ansigt på gangene i august. Den 1. august overtog Simon Mosegaard Fibiger nemlig posten som administrerende direktør for Orkla Danmark efter Carsten Hänel. Han stoppede efter mere end 25 år i virksomheden. Fibiger kommer fra en stilling som direktør for Carlsberg Tyskland.

Han og Christine Camilla Danielsen træder til i en forretning med fremdrift. Orkla Foods Danmark mere end fordoblede sit overskud fra 14,4 mio. kr. i 2023 til 30,9 mio. kr. i 2024. Stigningen skyldes især salget af varemærket Blomberg Gløgg til Anora Group, som gav en engangsindtægt på 11,4 mio. kr., samt effektiviseringer i produktionen. Omsætningen steg med 0,7 pct. til lidt over én mia. kr., drevet af vækst i Danmark, mens salget faldt i EU og på øvrige eksportmarkeder.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.047