23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Øget efterspørgsel efter Pepsi hjælper Pepsico

Pepsico har leveret en stærkere end ventet salgsvækst i tredje kvartal, idet selskabets amerikanske drikkevaredivision viste tegn på en vending.

Den amerikanske drikkevare- og snackskoncern, der udover Pepsi blandt andet står bag Gatorade, Lipton, flere morgenmadsprodukter og snacks, leverede en organisk salgsvækst på 2 pct. i drikkevaredivisionen i Nordamerika.

Det er den højeste vækst i to år og over analytikerkonsensus på 0,8 pct., skriver Bloomberg News.

Pepsico meddeler, at det har oplevet styrke i salget af Pepsi-sodavanden i tredje kvartal, såvel som Poppi, en sundere sodavand, der blev opkøbt tidligere på året.

Drikkevarekæmpen har torsdag også meddelt, at Jamie Caulfield, den nuværende finansdirektør, vil gå på pension, og at Steve Schmitt ville blive administrerende vicedirektør og finansdirektør den 10. november.

Schmitt har fungeret som finansdirektør for Walmart US siden 2021.

Kerneindtjeningen målt per aktie landede på 2,29 dollar, hvilket er 2 cent over analytikerkonsensus på 2,27 dollar.

I torsdagens formarked indikeres aktien 2,4 pct. højere i 142,23 dollar.

.\\˙ MarketWire

BREAKING
{{ article.headline }}
0.057|