Royal Unibrew må ved årets udgang afgive en del af sit mangeårige samarbejde med PepsiCo. Det sker, efter at Haugen-Gruppen er udpeget som ny nordisk partner på snacksområdet og dermed overtager distributionen af mærker som Lay’s og Doritos.
Det oplyste parterne mandag i en pressemeddelelse.
Royal Unibrew oplyser til Finans, at beslutningen om at afslutte samarbejdet på snackområdet er truffet efter gensidig aftale og som led i en strategisk gennemgang af bryggeriets portefølje, hvor fokus har været rentabilitet og langsigtet relevans.
- I nogle tilfælde indebærer dette et fravalg af kategorier, der ikke understøtter vores langsigtede prioriteter, udtaler Henrik Krog, chef for globale partnerskaber i føde- og drikkevarekategorien i Royal Unibrew, til Finans.
Royal Unibrew har siden 2005 stået for produktion og distribution af Pepsicos drikkevareprodukter, og tog fra 2016 også over for snackporteføljen.
Ifølge Royal Unibrew har ophøret ingen betydning for samarbejdet om drikkevarer. Bryggeriet fortsætter med at producere og distribuere PepsiCos drikkevareportefølje – herunder Pepsi Max – i Danmark samt på en række europæiske markeder som Finland, Holland, Baltikum, Belgien og Luxembourg.