23948sdkhjf

Arla når russisk milepæl

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Siden 2008 har Arla tredoblet sin omsætning i Rusland og sigter mod at tredoble den igen. En vigtig milepæl på 20.000 tons årligt er netop nået.

I løbet af sommeren i år faldt den russiske rubel med over 10 procent i værdi i forhold til Euroen og er blevet liggende på dette niveau indtil nu, hvilket har medført stigende priser på importerede varer. På trods af dette lykkedes det ikke blot Arla at fastholde omsætningen i landet, men også at få den til at vokse betydeligt.

- Vi har styrket vores position i detailhandlen i år og udviklet forretningen i regionen, primært via vores regionale distributører. I dag er vi til stede i 14 byer med over 1 million mennesker – med Moskva og Sankt Petersborg som vækstlokomotiver, selv om konkurrencen er størst i netop disse to byer, siger direktør for Arlas forretning i Rusland og Nordamerika, Senior Vice President Hans Christensen.

Arlas russiske forretning opbyggede også en endnu stærkere position i den russiske fødevareindustri og er i øjeblikket den førende leverandør af flødeost, mozzarella og pizzatopping, så hvis du køber en pizza på en restaurant i en af de 14 millionbyer, er der stor sandsynlighed for, at osten kommer fra Arla.

Positiv varemærkeudvikling
Ud over at nå milepælen på 20.000 tons skete der også en positiv udvikling for Arlas varemærker i år:

- Arla Apetina er nr. 1 inden for hvid ost, mens Castello er nr. 1 inden for skimmelost. Derudover har vi i år haft fokus på markedsføringen af Arla Natura, som er et meget strategisk varemærke for os. I dag er Arla Natura positioneret inden for gul ost og flødeost, men vi har planer om at udbrede varemærket til flere varegrupper. Vi lancerer f.eks. Arla Natura-smør til jul, og vi har andre produkter under udvikling, som skal lanceres næste år, siger Hans Christensen.

Læs også: Danone hægter sig på Arla i Kina

Generelt forventes Arlas vækst i Rusland at nå højere niveauer i 2014, hvor der også er planer om flere spændende projekter:

Læs også: Arla sætter nyt hold

- Næste år starter vi lokal produktion af gul ost under Arla Natura-varemærket. Planerne for opbygning af varemærket og styring af distributionen er klar. Vi synes, det er meget spændende, og vi er sikre på, at de russiske forbrugere vil tage Arla Natura til sig og nyde vores lokalt fremstillede produkter, siger Hans Christensen.

Arla forventer, at salget af mejeriprodukter til detailhandlen i Rusland når en omsætning på over DKK 840 millioner i 2013.
Mere om: Arla Food Amba
Hold dig opdateret med Food Supply DK
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Flere mejerier vil lave planteprodukter

156 kilo Aalbæk-snacks kaldt retur

Økomejeri fik bøde for dårlig hygiejne

Ny lakseterminal på vej op i omdrejninger

Fiskemand erkender kun papirsjusk

Arla på vej med flere plantebaserede fødevarer

Nyhedsbrev

15.114 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Efter seks års fremgang står den danske beskæftigelse stille

Online Avis Arkiv

Meyers Køkken køber 3.000 frokostkunder

Defco-familie får lov at blive efter salg

Ø-destilleri vil ud til hele landet

Smør, mælk og marcipanbrød på toppen af dansk imageliste

Virksomhederne er klar til besøg, men folkeskolerne kommer ikke

Arla skal have ny kommunikationsdirektør

Konkursramt pålægsfabrik er reddet

København styrker sin ambitiøse mad-indsats

Fødevarestyrelsen advarer mod ulovlig fiskehandler

Venner er hoppet med på ginvognen

Ugens grin: Lønforhøjelsen gav bagslag

Fiskefirma afsløret i omfattende fusk

Messe byder på topkokkedyst

Ny forskning kan give bedre fødevarer

Carlsberg overgår nu storebror Heineken i evnen til tjene penge

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Arla scorer kassen på Starbucks-aftale

Mejeribranchen: Hvervekampagne har givet bonus

Coop åbner et outlet til restpartier og vin

Grønne udviklingsprojekter får millionstøtte

Eksplosiv vækst hos Sanovo

Rugbrødsbageri igen politianmeldt for dårlig hygiejne

Naturli kigger mod andre sektorer

Kartoffelmelsfabrik fortsætter væksten

Metal fundet i partypølser

Hyldeblomstdrik er kaldt tilbage

SF vil forbyde fransk delikatesse: Det er barbarisk

Budweiser giver vokseværk hos verdens største bryggeri

Kinesisk eksport-bøvl: Danish Crown fyrer på griseslagteri

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Invitation til Inspirationsdagen 12/9

Webinar: Introduktion til Festos nye IP20 remote I/O og controller platform

Kom på forkanten af den teknologiske udvikling

Digitalisering af de ikoniske IKEA-kødboller - den digitale rejse

Klar til at se noget nyt på hi-stand M9540?

Webinar: Værktøj til let og effektiv konfigurering af dit automationsprojekt

Fra CAD-data til digital tvilling

Drønlækre kemikalieskabe fra DENIOS

Effektiv palleomsnøring og en sundere arbejdsstilling

Olie/luft køler Type OAC fra KTR

Generatorer med høj pålidelighed og performance

Nyt i sortimentet - Nuova Simonelli espressomaskiner

Hvad er det egentligt, vi laver?

Robot-træf 2019

Kom nu ´Mulle... Du vil jo gerne være med i hulen ikk' Mulle?

Ønsker De service uden bindende kontrakter?

Process Engineering A/S er for andet år i træk blevet Great Place to Work®-certificeret!

Besøg hos medlemsvirksomhed AluSteel A/S

inmsystems A/S styrker IT-sikkerheden med ISO27001

Støbning af produkter i gummi (f.eks. i EPDM og Silikone)

Studerende på Aarhus Maskinmesterskole får 70 % mere plads til projekter

TYTAN gruppeafbrydere kan nu fås hos Ara-El

Bliver selvscanning en succes?

EL:CON indgår serviceaftale med Fitness World på landsplan

Hvordan adskiller Deep Learning sig fra traditionel vision

Send til en kollega

0.313