23948sdkhjf

Populær svensk frugtdrik lander i Danmark

Skånemejerier og Danone Group står bag ProViva, der nu i samarbejde med Dansk Supermarked kommer til salg i butikker over hele landet.
ProViva blev lanceret af Skånemejerier i 1994 og siden er den vokset til at være en af de mest populære frugtdrikke i Sverige. ProViva indeholder aktiv bakteriekultur, som er et resultat af svensk forskning initieret i Lund i 1980'erne. I 2010 indgik Skånemejerier et joint venture sammen med Danone Group omkring ProViva og i et nyt samarbejde med Dansk Supermarked lander frugtdrikken nu det danske marked i tre smagsvarianter.

Drikken vil være at finde i køleskabene hos Netto, Bilka og Føtex. Og det samarbejde ser man frem til hos supermarkederne, som ser stort potentiale i den svenske frugtdrik.

- Den kombination af forfriskende frugtdrik og kvaliteterne fra aktiv bakteriekultur, som ProViva tilbyder, findes ganske simpelt ikke kølediskene i de danske supermarkeder. Dermed udfylder ProViva sin helt egen niche på det danske marked, fordi det både er godt som tørstslukker og godt for maven. Vi glæder os derfor meget til at se, hvordan danskerne vil tage imod produktet, som vi jo ved, er en kæmpe succes hos vores svenske naboer, siger Søren Meng Nordby, der er indkøbschef hos Dansk Supermarked.

Hos ProViva har Marketing Manager Karin Sjunnesson også glædet sig til lanceringen på det danske marked, hvor hun ser store muligheder for ProViva, men hun har også erfaret, at danskerne ikke har helt samme ønsker til ProViva, som hun er vant til fra Sverige.

- Vi har set meget frem til at kunne præsentere danskerne for ProViva, som bliver noget helt unikt på det danske marked. Derfor har vi også været meget grundige i undersøgelserne af, hvilke smage danskerne synes bedst om, og vi erfarede blandt andet i undersøgelserne, at danskerne især værdsatte de lidt mere eksotiske frugter som mango og gul kiwi, mens eksempelvis blåbær, der er meget populært i Sverige, ikke scorede lige så højt, siger Karin Sjunnesson, Marketing Manager for ProViva i Norden.

Hun udtaler dog også, at hvis danskerne tager ProViva til sig, så kan hun ikke forestille sig andet end, at man også introducerer andre smagsvarianter på det danske marked – nøje udvalgte til danskernes præferencer.

ProViva har før været på hylderne i enkelte butikker i Danmark, hvor man blandt andet i en periode har kunnet købe frugtdrikken i Irmas butikker. Men først nu bliver ProViva tilgængeligt over hele Danmark, understreger Karin Sjunnesson.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.188