23948sdkhjf

Specialøl vinder markedsandele

Endnu en gang slår markedsandelen for dansk mikrobryg og udenlandsk øl rekord – en vækst på 30 procent fra 2012 til 2013, oplyser Bryggeriforeningen.
Markedsandelen for specialøl målt på volumen i forhold til det samlede ølsalg lå i 2013 på 13,7 procent, hvilket er mere end rekordåret 2012. Det oplyser Bryggeriforeningen ifølge Berlingske Business.

Det er en vækst på 30 procent fra 2012 til 2013.

- Der er flere årsager til den positive udvikling for specialøllet. Dels har danskerne for alvor fået øjnene op for variationen i øltyperne og nyhederne fra de mange forskellige bryghuse. Kvaliteten har aldrig været højere. Dels gør butikkerne mere ud af at præsentere øllet end tidligere, siger Niels Hald, direktør i Bryggeriforeningen til avisen.

Sidste år udgjorde øl fra mindre danske bryggerier 5,9 procent af markedet, mens øl fra udenlandske bryggerier satte sig på 7,8 procent af markedet.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094