23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Op og ned for Carlsberg

Asiens smag for øl trak bryggerigiganten op i 2014.

Carlsberg voksede på sine store internationale mærker Carlsberg, Tuborg, Kronenbourg 1664, Grimbergen og Somersby. Mens der var fremgang i særligt Kina, Indien og Frankrig påvirkede udviklingen i Østeuropa regnskabset negativt.

Carlsbergs 2014-omsætning var 91.569 mio. kr. mod 91.237 mio. kr. i 2013. Driftsresultatet lød på 9.345 mio. kr., hvor det året før var 9.862 mio. kr.

Overskuddet før skat var 6.931 mio. kr. I 2013 var det 7.934 mio. kr.

Fladt øl i vest - op og ned mod øst

2015-forventningerne til markederne i Vesteuropa, Asien og Østeuropa blandede.

I Vesteuropa tror man på et fladt marked, hvor dynamik og innovation de seneste år er tiltage med flere specialøl til følge. Mens udviklingen i Rusland og Ukraine fortsat ventes at presse den økonomiske performance, er der positive forventninger knyttet til markederne i Asien. Både i Kina og på de ikke-kinesiske markeder forventer bryggerigiganten vækst.

For at opveje den ventes nedgang i Rusland og Ukraine forbereder Carlsberg måder af forbedre kost-effektiviteten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126|