I Danmark tillader en ny lovgivning producenterne at oplyse om ernærings- og sundhedsmæssige fordele ved bestemte fødevarer og kosttilskud. Dermed vil forbrugerne snart kunne se, at der f.eks. på en dåse med Kyolic hvidløgstabletter står: 'Vedligeholder et godt immunforsvar' eller 'Kolesterolregulerende'. Det har hidtil ikke været lovligt for producenterne, at skrive noget sådant på varerne.
Valg af sund levevisEn anden grund til fremgangen for kosttilskud og økologi er også, at der er kommet nye bøger, som påpeger nødvendigheden af, at man selv sætter sig ind i emnet, og seriøst vælger økologi og kosttilskud og undgår usund levevis. Et godt eksempel på en sådan bog er Ninka-Bernadette Mauritsons bog 'Kernesund famile, sådan'.
Også andre lande oplever for tiden en stor stigning i interessen. Salget af økologiske fødevarer og kosttilskud, steg med 9,6 % i USA i 2007, og denne fremgang ser ud til at forsætte i 2008. Det ses bl.a. verdens største helsekostmesse i denne uge i Californien. Der mødes mere end 47.000 branchefolk.
En af de danske branchefolk, som deltager i den store helsemesse i Californien, er Jesper Bjerre Jensen fra MaxiPharma:
-Vi oplever en ny stor intersse i Danmark for Kyolic, hvidløg. Interessen kommer efter god medieomtale og de ændrede regler. Vi kan nu skrive i annoncer og på varen, hvad den er god for. Kyolic er kolesterolregulerende, og modvirker kolde hænder og fødder. Det er naturligvis vigtigt, at vi nu kan annoncerer med at det er det, Kyolic kan hjælpe forbrugeren med. Jeg tror derfor, at der er tale om en mere permanent stigning i interessen, slutter Jesper Bjerre Jensen.