23948sdkhjf

Ny koncernchef i Dagrofa

Henrik Gundelach bliver pr. 26. maj ny koncernchef for Dagrofa.
Henrik Gundelach, der er 54 år, er udlært i Irma og har stor erfaring fra dagligvaremarkedet efter 17 år i Dansk Supermarked, hvor han bl.a. stod i spidsen for etableringen af Netto Foodstores i England. I de seneste år har Henrik Gundelach løst en række opgaver, bl.a. som adm. direktør for Dansk Droge og senest som adm. direktør for Winnie Papir. Han har desuden siddet i en række bestyrelser inden for fødevareindustrien, bl. a. Tholstrup Cheese og Royal Greenland. Henrik Gundelach er HD i Finansiering og HD i Organisation og har desuden en MBA fra Insead.

Dagrofa koncernen har ca. 6.800 medarbejdere og er et moderne handelshus med fokus på butiksdrift inden for dagligvarehandel støttet af grossistvirksomheden SuperGros samt Cash&Carry og Foodservice. Dagrofa ejer supermarkeder i SuperBest-kæden og en iscountkæde, Alta.

- Henrik Gundelachs erfaringer fra dagligvaremarkedet og hans arbejde med forretningsudvikling er kompetencer, som Dagrofa vil kunne drage stor nytte af. Den hårde konkurrence på dagligvaremarkedet og udviklingen i forbrugsmønstre kræver, at vi løbende effektiviserer og gennemfører forandringer i vores forretningsorganisation, siger Anders Colding Friis, formand for dagrofas bestyrelse.

Henrik Gundelach lægger ikke skjul på, at lysten til at vende tilbage til dagligvarebranchen var stor, da lejligheden bød sig:

- Jeg kan lide den tætte relation til forbrugerne, hvor udfordringen er hele tiden at opfylde deres behov og ønsker om friske og gode varer til de
rigtige priser. Et godt samarbejde med leverandører, købmænd og medarbejdere skal sikre købmandssektoren en central plads i forbrugernes bevidsthed, og strukturudviklingen i dagligbranchen gør samtidig Dagrofa til en spændende udfordring.

Kilde: Dagrofa A/S

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063