Siden 2004 er salget af økologiske føde- og drikkevarer i supermarkeder og varehuse samlet steget med 77 pct.
Omsætningen steg inden for alle grupper af fødevarer fra 2006 til 2007. Der var tale om en stigning for frugt og grøntsager på 225 mio. kr., hvilket svarer til en stigning på 45 pct. Fødevaregruppen mælk, ost og æg steg med 218 mio. kr., og gruppen ris, brød, mel, gryn m.m. steg med 173 mio. kr., hvilket svarer til stigninger på henholdsvis 17 og 60 pct.
Mælk, ost og æg udgør med 1.488 mio. kr. stadig den største enkelt gruppe af omsætningen af økologiske fødevarer; men gruppens andel er faldet fra at udgøre 51 pct. af omsætningen i 2004 til at udgøre 41 pct. i 2007. Salget af frugt og grøntsager var 726 mio. kr. i 2007 og andelen af denne gruppe er steget fra 16 pct. i 2004 til 20 pct. i 2007.