23948sdkhjf

Royal Unibrew skifter til engangsemballage

Royal Unibrew er først blandt de kendte mærker til at skifte til engangsemballage med pant. Introduktionsperioden byder på sodavand i utraditionelle 0,6 liter flasker.
Kendte mærker som Aqua Minerale, Pepsi Max, Faxe Kondi, Pepsi og Nikoline er klar til en varm sommer med nye engangsflasker.

De ofte meget ridsede genopfyldelige flasker afløses i butikkerne af helt nye flasker. Efter hver brug presses flasken og materialet bliver anvendt til nye flasker. Flaskerne er med pant og indgår i retursystemet på præcis samme måde som de flasker, der renses og bruges igen. Materialet er også det samme, nemlig PET.

- Vi giver forbrugerne en flaske, der virkelig er en mærkevare værdig. Den nye flaskemaskine er allerede i fuld gang med at producere 28.000 flasker i minuttet, så vi er klar til at dække efterspørgslen i sommervarmen på smukkeste vis, fortæller Michael Nørgaard Jensen, der er Deputy Director Retail for Norden hos Royal Unibrew.

Kendte mærker i kendte flaskestørrelser – og en ny kampagneflaske
Det er i alt 9 produkter, som skifter flaske, og der er tale om kendte mærker som Aqua Minerale, Pepsi Max, Faxe Kondi, Pepsi og Nikoline. I forbindelse med skiftet øger Royal Unibrew fokus på light og sukkerfri læskedrikke og tager derfor en fjerdedel af de sukkerholdige mærker ud af produktion. Det sker som konsekvens af, at salget af light og sukkerfri læskedrikke er stærkt stigende og nu udgør 40% af virksomhedens salg af læskedrikke. Det er både 1,5 liter og halvliterflaskerne, der skiftes ud. I en kampagneperiode over sommeren introduceres en særlig 0,6 liter flaske for at synliggøre den nye emballage.

Royal Unibrew fortsætter offensiven
Royal Unibrew har i de senere år vundet markedsandele på læskedrikke, og det er kendte mærker som Faxe Kondi og Pepsi, der driver succesen.

- Vi har i de senere år gjort det bedre end konkurrenterne, men der er så hård konkurrence, at det ikke går at hvile på laurbærbladene. Den nye flaske vil skærpe vores konkurrencedygtighed. Ikke bare fordi den er flottere men også fordi den kræver færre ressourcer at producere og håndtere end genopfyldelige flasker, siger Michael Nørgaard Jensen.


Kilde: Royal Unibrew

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095