23948sdkhjf

Orkla vokser igen efter opkøb

Der er plads til forbedringer, selvom fødevarekonglomeratet følger strategien.
Siden Tino Bendix startede som direktør ved Orkla Foods Danmark i foråret 2013 har strategien, der blev lanceret i forbindelse med købet af Rieber & Søn, været et kernepunkt.

Integrationen af Rieber & Søn er for alvor slået igennem, og der er igen fremgang på Orklas toplinje. Effektiviteten halter dog stadig.

- Vi har haft et godt år, og det har været et år, som økonomisk har leveret helt på prikken i forhold til den strategiplan, som vi udlagde for tre år siden. Når det er sagt, må vi erkende, at der er lang vej til at ligge på det lønsomhedsniveau, der forventes, siger Tino Bendix, ifølge finans.dk til FødevareWatch.

Orkla overtog i august 2012 Rieber & Søn med mærkerne K-Salat og Bähncke. I første halvdel af 2013 valgte den norske koncern så at integrere Beauvais, som tæller de kendte brands Beauvais, Den Gamle Fabrik, Glyngøre og Pastella, med Rieber & Søn i ét selskab under navnet Beauvais Foods.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094