
Fremgang over hele linjen hos Royal Unibrew. Blandt andet øgede bryggerivirksomheden resultatet før finansielle poster med syv millioner kroner i forhold til samme periode året før. Det skyldes en positiv udvikling i alle segmenter. - Udviklingen i 1. kvartal har været positiv og i overensstemmelse med vores forventninger. Der har været god fremgang i både Vesteuropa og inden for Maltdrikke og Eksport, ligesom en ekstraordinær kampagneaktivitet i Finland og det udvidede samarbejde med PepsiCo har bidraget positivt til væksten i nettoomsætningen, siger administrerende direktør Henrik Brandt i en kommentar til kvartalsrapporten. - Vi fastholder vores kommercielle fokus, herunder vores fokus på løbende at lancere nye og spændende produkter, som f.eks. Royal Økologisk Classic og Hartwall Jaffa C+ med ekstra vitaminer, tilføjer han. Royal Unibrew fastholder forventningerne til hele 2016, som blev udmeldt den 1. marts 2016. Forventningerne er en nettoomsætning i intervallet 6.150-6.400 millioner kroner, EBITDA på 1.190-1.290 millioner kroner samt EBIT på mellem 885 og 985 millioner kroner.