23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Arla overvejer ny vækststrategi

Den danske mejerigigant lægger i disse dage sidste hånd på en ny strategi, der skal skabe en stærkere position globalt.

Arla Foods offentliggør senere på efteråret deres nye vækststrategi, der ventes at tage udgangpunkt i mejerigigantens eksisterende, geografiske struktur, frem for at gå efter de områder, der lige nu repræsenterer den største vækst. Det skriver dagbladet Børsen i dag.

- Udgangspunktet er en yderligere fokusering på både geografi og de produktområder, vi vil satse på. Vi vil gå tungere ind i de markeder, vi udvælger, for at skabe ledende positioner, udtaler direktør for Arlas internationale operationer, Tim Ørting Jørgensen.

Han holder kortene tæt til kroppen, men afslører alligevel over for avisen, at organisk vækst måske suppleres af tilkøb og fusioner.

I den nye strategi kommer Polen og Rusland til at indgå som vigtige vækstmarkeder, for her er der gode muligheder for at udvikle en god position for Arla, afslutter Tim Ørting Jørgensen.

Kilde: Dagbladet Børsen

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062