23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Novo øger fokus på Kina

Selvom den danske medicinalgigant har 62 procent af markedsandelene på diabetesmidler i Kina øges fokus nu yderligere.

Novo Nordisk er over de seneste fem år vokset 40 pct. årligt i kina og alene i år forventer medicinalgiganten at nå et salg af insulin på omkring 2 mia. kr. Væksten på diabetesmarkedet spås at ligge på mellem 20 og 30 pct. de kommende fem år, og Novo Nordisk venter dermed at nå over 5 mia. kr. i deres salg af insulin i 2013. Lykkes det bliver Kina det redje største marked for Novo.

Og der er et stort marked i Kina, de plages i højere grad af Vestens livsstilssygdomme, i takt med at økonomien i Østasien vokser. Det skønnes, at op mod

50 mio. mennesker lider af diabetes, hvilket svarer omkring 10 pct. af befolkningen. Men det er kun omkring 30 pct., der er diagnosticeret

med diabetes, og kun godt 80 pct. af de diagnosticerede, der er under behandling, skriver dagbladet Børsen.

Novo Nordisk øger sit fokus på Kina, bl.a. gennem uddannelse af kinesiske læger, så de bliver bedre til at diagnosticere diabetes.

- Når vi har 62,5 pct. markedsandel, er vi vores egen største konkurrent, for vi skal hele tiden se på, hvordan vi kan gøre det bedre for at fastholde vores markedsandel, udtaler Kezhou Zhang, markedsføringschef for Novo Nordisk i Kina.

Kilde: Dagbladet Børsen

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web02