23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Arla satser på polsk gennembrud

Når Arla i de kommende år rykker ind på det polske marked bliver det med Kærgården som kerneprodukt.

De polske forbrugere sætter pris på mejerivarer, bliver i stigende grad bevidste om kvalitet og sundhed, og de har en stigende købekraft. Og det er netop den forbrugerprofil Arla leder efter, skriver Landbrugsavisen.

Samtidig er landets mælkeproduktion under forandring:

- Polen har haft en pæn økonomisk vækst de seneste år, og det forventer vi vil fortsætte. Med små 40 mio. forbrugere ser vi store muligheder i landet både på forbrugersiden og på mejerisiden. Derfor melder vi nu klart ud og siger, at vi har ambitioner om at blive et af de ledende mejeriselskaber i Polen, siger Tim Ørting Jørgensen, koncerndirektør og ansvarlig for internationalt forbrug, Arla Foods.

Arla Foods omsætter i dag for 115 mio. kr. i Polen om året på salg og emballage og har derudover en produktionsomsætning på cirka 260 mio. kr. men hvor stor væksten bliver i de kommende år, ønsker koncernen ikke at sætte ord på. Men i Arla Foods strategi, der løber frem til 2013, skriver koncernen, at den går efter en placering i top tre i den polske mejerisektor.

Kilde: Landbrugsavisen

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125