23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Coop satser på private labels

Danskernes prisbevidsthed vokser med de dystre udsigter på finansmarkedet, og det får Coop til at øge eksponeringen af egne mærker i butikkerne.

Coop befinder sig allerede i lavprissegmentet med Irma og Fakta, men i Brugsen og Kvickly forsøger man nu med en ny markedsføringsstrategi at fremhæve egne discountmærker. Det skriver dagbladet Børsen i dag.

- Vi kan konstatere, at forbrugerne er blevet mere prisfokuserede. Men vores private labels er et slagkraftigt våben, da de er konkurrencedygtige med discountbutikkerne. Vi øger derfor eksponeringen, og giver produkterne mere plads i butikkerne.Det samme får de i vores markedsføring, siger Jens Juul Nielsen, der er informationsdirektør i Coop til avisen.

Han afslører over for avisen, at der i løbet af året kommer flere discountprodukter til, men pointerer samtidig, at det øgede fokus på de prisvenlige private labels ikke vil gå ud over prioriteringen af de mere kvalitetsorienterede varer og etablerede varemærker.

Kilde: Dagbladet Børsen

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|