23948sdkhjf

Prispres truer dagligvarehandlen

Dansk Dagligvareleverandørforening afslører i sin seneste prognose, at supermarkederne vil opleve et øget prispres på grund af øget omsætning hos discountbutikkerne.
Detailbranchen kan se frem til en regulær priskrig for at vinde kampen om kunderne i 2009.

- Prispresset kommer, fordi vi ser en fl ytning af omsætningen fra supermarkederne til discountbutikkerne. Det vil sige, at hvis butikkerne skal sikre sig andele af forbrugernes indkøb, er de simpelthen nødt til at være skarpere på prisen. Samtidig ved vi, at antallet af indkøbshandlinger falder. Det vil sige, at kampen om det enkelte indkøb forstærkes. Det giver en selvforstærkende effekt, udtaler lektor ved Copenhagen Business Scholl Mogens Bjerre til Børsen.

Et prisfald på blot 2 procent kan få store konsekvenser for resultatet på bundlinjen. Det kan i værste fald betyde et skifte fra sort til rødt i en branche, hvor de små spillere i forvejen er hård presset.

Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112