23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Private label i eksplosiv vækst

Hver fjerde vare, der ryger i indkøbsvognen, er supermarkedernes egne mærker. Og den markante fremgang for private labels ser ud til at fortsætte.

I løbet af de sidste fem år har private label-varerne haft en fremgang på 16 procent.

- Private label-varer har haft en markant fremgang over de sidste fem år. I dag er mere end hver fjerde vare, der sælges, af denne type. Især varer som køkkenrulle, toiletpapir, dyremad, juice, krydderier og kaffe storsælger under supermarkedernes egne mærker, siger chefkonsulent i Landbrugsraadet, Klaus Jørgensen i dagens udgave af FoodCulture.

Markedsandelen for private label i Danmark er på 26 pct., og meget taler for, at den fortsat vil stige. Klaus Jørgensen fotæller, at tallene er meget større i de lande, vi normalt sammenligner os med. I England udgør prvate label-produkterne 43 pct. af varerne på supermarkedernes hylder, og i Tyskland er tallet 39 pct.

Kilde: FoodCulture

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126|instance-web01