23948sdkhjf

Private label i eksplosiv vækst

Hver fjerde vare, der ryger i indkøbsvognen, er supermarkedernes egne mærker. Og den markante fremgang for private labels ser ud til at fortsætte.
I løbet af de sidste fem år har private label-varerne haft en fremgang på 16 procent.

- Private label-varer har haft en markant fremgang over de sidste fem år. I dag er mere end hver fjerde vare, der sælges, af denne type. Især varer som køkkenrulle, toiletpapir, dyremad, juice, krydderier og kaffe storsælger under supermarkedernes egne mærker, siger chefkonsulent i Landbrugsraadet, Klaus Jørgensen i dagens udgave af FoodCulture.

Markedsandelen for private label i Danmark er på 26 pct., og meget taler for, at den fortsat vil stige. Klaus Jørgensen fotæller, at tallene er meget større i de lande, vi normalt sammenligner os med. I England udgør prvate label-produkterne 43 pct. af varerne på supermarkedernes hylder, og i Tyskland er tallet 39 pct.

Kilde: FoodCulture

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078