23948sdkhjf

Grüne Woche åbnede en dør til det tyske marked

Bornholmsk saft og most på vej ind i restauranter i Berlin efter test på den danske fællesstand på Grüne Woche.

Det myldrede med købelystne gæster på den netop overståede forbrugermesse Grüne Woche i Berlin. Omkring 400.000 gæster gik gennem hallerne i løbet af de 10 dage, den grønne uge varede. Tilstrømningen kunne også mærkes på den danske fællesstand, hvor produkter fra 28 virksomheder blev udstillet.

Blandt udstillerne var Bornholms Mosteri, som ikke alene fik solgt alle de 1.600 flasker økologisk saft og most, der var sendt ned til den travle messe, men også fik en meget interessant kontakt ud af sin tilstedeværelse.

- Vi er efterfølgende blevet kontaktet af en restaurant i Berlin, som er interesseret i vores produkter efter at have smagt dem på Grüne Woche. Lige nu har de en enkelt restaurant, men de er ved at etablere en mere, og deres mål er at bygge en kæde op, fortæller Morten Kolind, direktør for Bornholms Mosteri.

- Så for os var Grüne Woche en god test af det tyske marked, konkluderer han.

Danæg er en anden virksomhed, som også fik et godt udbytte af sin deltagelse i den danske stand i Berlin.

- For os var Grüne Woche en vigtig strategisk aktivitet for at skabe opmærksomhed omkring og kendskab til mærket Danæg i Tyskland. Tyskerne skal blive nysgerrige på danske produkter, så køber de dem også, siger Harmen-Gero Zempel, key account manager for eksport.

Den danske fællesstand var organiseret af New Nordica. Også på Grüne Woche 2018 vil New Nordica arrangere en dansk fællesstand.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109