23948sdkhjf

APC opprioriterer produktudvikling

Anti-finanskrise: Asian Production & Components ApS har lyttet til markedet og udvidet sit outsourcing-koncept med produktudvikling og produktion i Kina.
I nedgangstider skal man ruste sig, så man er klar, når toget igen kører med fuld blus fremad. Produktionen må slankes og rationaliseres grundet faldende efterspørgsel. Varerne må billiggøres for at modsvare faldende salgspriser. Nyudvikling må måske droppes, fordi økonomien ikke er til det. Men det vil måske virke som en boomerang, så snart tiderne skifter. Men hvordan accellerer man i et vigende marked for få minimale personelle og økonomiske ressourcer?

Det spørgsmål mener Asian Production & Components ApS (APC) at have svaret på. Den dansk-kinesiske outsorucing-virksomhed har udviklet et forretningskoncept, der matcher virksomhedernes meget aktuelle ønsker om blandt andet billig produktudvikling og efterfølgende produktion på optimale vilkår.

APC har siden fjerde kvartal sidste år mærket en stor tilgang af nye kunder. Der er specielt stor efterspørgsel efter produktudvikling, hvorfor der er brugt ekstra ressourcer på at udvide netop denne del.

Direktør Jørgen Sylvest Jensen fortæller hvorfor det er så populært at outsource sin produktudvikling:

- Hvis man skal have udviklet et elektromekanisk mikroprocessorstyret produkt inkl. hardware, software, PCB layout og prototype vil det typisk koste 10-15.000 USD til fast pris, hvortil der vil være 1 måneds udviklingstid og opstart straks efterordreafgivelse. Til at udføre arbejdet får man knap 80 ansatte, alle uddannet civilingeniører og med referencer fra blandt andet Siemens og Motorola, forklarer han.

Kvaliteten er udført i henhold til ISO9001, 14001, TS16949, IPC-A-610 kl.3 udført som renrumsproduktion.

- Og der er ikke tale om højvolumenvarer for at kunne følge verdensmarkedets absolut laveste priser. Fordelen fås fra 50 styk og op efter, lyder det afsluttende fra Jørgen Sylvest Jensen.

Send os din historie – og vind store præmier
Du vil frem til den 1. maj kunne læse flere historier om virksomheder, der har brugt finanskrisen som en mulighed for at gå i offensiven.

Vi vil også gerne høre, hvad din virksomhed har gjort for at komme styrket ud af krisen. Send os din historie på og vær med i konkurrencen om annoncering til en værdi af 20.000 kroner .

Læs flere Anti-finanskrise-historier:
Automatisér dig ud af krisen
Gulvservice via Live Chat
Gipo opruster til fremtidens udfordringer
Kyner & Co. trodser eksperterne
Lauridsen Industri starter ny serviceafdeling
Lintex Group investerer sig ud af krisen
Kolding Ilt & Gas satser på offensiv markedsføring
Finanskrise? Ikke hos Klovborg Maskinfabrik
Det er sjovere at spille offensiv fodbold
Medarbejdertrivsel hjælper Jan Bach Maskinfabrik ud af krisen
VO ApS investerer sig ud af krisen
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078