23948sdkhjf

Danisco lancerer hjælpepakke til fødevareproducenterne

Danisco har trukket på sit globale innovationsnetværk og lancerer en database over inspirerende omkostningsbesparende løsninger, der skal hjælpe levnedsmiddelproducenterne gennem den finansielle krise.
Siden slutningen af 2008 har forbrugerne ændret drastisk adfærd. Nu holder mange igen med overforbrug og spiser i stigende omfang hjemme for at få mest valuta for pengene. Baseret på denne forbrugerindsigt, giver Danisco nu et fuldstændigt overblik over ingrediensløsninger, der kan målrette de aktuelle markedsforhold.

Ingredienskoncernen tilbyder producenter at erstatte dyrere råvarer med mere prisbillige produkter, optimere opskrifter og processer og reducere lageromkostninger. Løsninger til at beskytte mad og forlænge holdbarheden er ligeledes i fokus, med det formål at forbrugerne bliver mere tilbageholdende med at smide mad ud.

Adfærdsmæssig analyse
- Vi har brugt en model for, hvad folk rent faktisk gør i nedgangstider for at finde frem til de løsninger, der er inden for de enkelte fødevareområder, siger Group Manager Birgitte Mikkelsen, der står i spidsen for projektet.

Danisco tilbyder løsninger, der både kan hjælpe fabrikanterne med at beskytte deres mærker og fremme private label produkter.

- Vores globale innovationsnetværk har hidtil indsamlet langt over hundrede løsninger, så vi er godt på vej. Vi vil lancere udviklingsaktiviteter for at udfylde hullerne, tilføjer direktør Conny Twisttmann.

Kilde: Dansico / www.danisco.com

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096