23948sdkhjf

Aarstiderne går nye veje

Den netbaserede leverandør af økologiske fødevarer udvider nu med nyt selskab, der skal sælge frugt og grønt til professionelle kunder på restauranter og i kantiner.
Indtil nu har Aastiderne udelukkende leveret til knap 45.000 private kunder i Danmark og Sverige, men de hårde tider har fået virksomheden til at tænke i nye baner.

Det er ikke fordi, vækstvirksomheden har oplevet nedgang i de ugentlige leverancer, men udsigt til lavere vækst i 2009 får stifterne til at satse på et helt nyt marked. Det skriver dagbladet Børsen i dag.

- Siden vi startede for 10 år siden, har vi haft et usandsynligt stort antal henvendelser fra både de elitære køkkener med landets dygtigste kokke og fra landets store virksomheder, som ønsker at profilere sig mere på de fødevarer, de anvender, siger Søren Ejlersen, medstifter og næstformand i bestyrelsen for Aarstiderne til avisen.

Det nye datterselskab, Aarstiderne Engros, skal nu i gang med at etablere et lager, som storkunderne kan forsynes fra, og der er investeret i IT-systemer, der kan skabe overblik over såvel lager som økonomi.

Om Aarstiderne
Aarstiderne A/S blev stiftet i 1999 af landmand Thomas Harttung og kok Søren Ejlersen. De sidder begge i selskabets bestyrelse i dag. Virksomheden har siden opstarten vækstet enormt og består i dag desuden af datterselskaberne Billeslund A/S (økologisk landbrug), Krogerup Avlsgaard A/S (økologisk landbrug og gårdbutik), Maaltiderne A/S (køkken og arrangementer) og ÅT Ekologiska Råvaror A/B (Aarstiderne i Sverige) og nu også Aarstiderne Engros.

I 2007 havde nethandels-virksomheden en omsætning på 236 millioner kr. og et overskud efter skat på 6 millioner kr. Børsen erfarer, at tallene for 2008 overgår 2007, som ellers var et rekordår i virksomhedens historie. Det nye regnskab er dog ikke offentliggjort endnu.

Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109