23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danskerne drikker flere specialøl

Nye tal fra analysebureauet AC Nielsen fortæller, at danskerne drikker færre men dyrere øl.

I de første fire måneder i 2009 er ølsalget i den danske detailhandel dykket med 3,2 procent set i forhold til samme periode sidste år. Det samlede volumensalg er således faldet med over 20 procent siden 2000, skriver Berlingske Business.

Til gengæld investerer danskerne nu mere i de dyre specialøl. Værdien af ølsalget er nemlig gået frem med 1,6 procent i perioden, viser AC Nielsens analyse. Den tendens kan man bekræfte hos Carlsberg.

- Danskerne drikker færre øl, men vi går mere op i den øl, vi drikker. Hvad angår tilbagegangen i volumen, er det på linje med, hvad vi har set i kategorien de foregående år. Det er ikke en stor volumentilbagegang i forhold til mange andre kategorier i detailhandlen i denne tid, siger Carlsbergs direktør for salg og marketing, Carsten Thomsen.

Kilde: Berlingske Business

BREAKING
{{ article.headline }}
0.111|instance-web02