23948sdkhjf

Svenskerne vilde med danske pølser

Under navnet Pølsemannen er den danske pølsevogn blevet et sandt eksporteventyr i Sverige de senere år.
I 2000 havde den danskejede franchisekæde 35 salgssteder – i dag er antallet 55, næsten 60 procent flere. Det skriver Politiken.dk.

- Svenskerne er vilde med danske pølser. De synes, de smager af mere, og at kvaliteten er bedre end de svenske. Svenske pølser smager jo ikke af noget. Derfor er det vigtigt at signalere, at Pølsemannen er dansk, siger Jens Wang Jensen, salgschef i danske Tulip, der ejer konceptet Pølsemannen.

Omsætningen er steget fra 50 til 80 millioner svenske kroner. Og det er en helt anden tendens, end den vi har set herhjemme i samme periode. På ti år er antallet af pølsevogne i det danske gadebillede faldet fra over 600 til under 100, fortæller Jens Wang Jensen Politiken.

Kilde: Politiken

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079