23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kriseramt mejeriselskab vender minus til plus

Svenske Milko har i årets første fire måneder vendt sidste års underskud på 13,2 millioner svenske kroner til et overskud på 6 millioner svenske kroner.

Det er en forbedring på 19,2 millioner svenske kroner siden første kvartal sidste år.

Baggrunden for det stærke resultat henfører ledelsen primært til øget salg af fløde- og fedtstoffer. Samtidig bidrager en stram omkostningsstyring også til fremgangen.

- Det er naturligvis meget glædeligt, at gruppe-strategien fra sidste efterår viser klare og hurtige resultater. Målet er at bevæge sig fra urentable opbevares mejeriprodukter til de lukrative friske produkter og skære ned på omkostningerne i gruppen med i alt 185 millioner kroner i 2012, siger Milkos CEO Erik Gumabon og fortsætter:

- Nu skal vi fortsætte med at køre en større regional profilering i Milkos produktportefølje. Landskabsmælken skal være vores nye flagskib til efteråret, hvor vi vil præsentere endnu flere spændende nyheder, lyder han skommentar afsluttende.

Kilde: Kvartalsregnskab 1/2009 - www.milko.se

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|