Niels Sterndorff er uddannet fra Handelshøjskolen i Århus og har tidligere været ansat i Dansk Supermarked i 10 år – med jobs som bl.a. afdelingschef i Bilka, legetøjsindkøber i føtex, samt føtex varehuschef i perioden 1999-2004.
Placeringen af både salgs- og marketing-ansvaret hos samme direktør er ny i Føtex. Men Niels Sterndorff har i sine fem år i Fleggaard-koncernen netop markeret sig som en skarp marketingstrateg.
Han stod bag grænse-supermarkedernes opsigtsvækkende reklamekampagne med letpåklædte kvinder – en satsning, der gav betydelig omtale og skabte stor trafik på kædens hjemmeside.
Niels Sterndorff forlod Fleggaard-koncernen i maj efter fem års ansættelse. Han får reference til Føtex' øverste direktør Carsten Hansen og tiltræder pr. 31. august i år.
Den hidtidige marketingchef i Føtex, Ole Dissing, skifter efter hele 18 år med ansvar for Føtex' reklame- og marketingaktiviteter til en tilsvarende stilling i Bilka.