23948sdkhjf

Innovativ emballage med friskheds-barometer

Japanske To-Genkyo har udviklet en emballage, der afslører om kødet er frisk eller gammelt.
På emballagen optræder et timeglas, der skifter farve, når kødet ældes. Kødet frigiver nemlig mere ammoniak jo ældre det er, og dette stof bruges så til at indikere kødets alder. Des mere mørk timeglasset er, jo mindre frisk er kødet. Det skriver Retail Institute Scandinavia på retailblog.dk

Den nye innovative emballageløsning vil uden tvivl blive et hit blandt forbrugerne, men emballagen stiller samtidig store krav til hyppig opfyldning i butikkerne og kan samtidig være medvirkende til et større spild, fordi forbrugerne vælger det mindst friske fra.

Om og i givet fald hvornår vi vil kune opleve denne emballageløsning i Danmark vides endnu ikke.

Retail Institute Scandinavia er et konsulent- og videnshus med fokus på detailhandel og forbrugeradfærd.

Kilde: Retail Institute Scandinavia

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078